رئیس سازمان شیلات ایران در نشست با فعالان شیلاتی استان:
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته بیش از 10 هزار تن قزل آلا صادر شده است که این مهم به همت شما تولید کنندگان رقم خورده است.
کد خبر: ۴۹۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 22 September 2017
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته بیش از 10 هزار تن قزل آلا صادر شده است که این مهم به همت شما تولید کنندگان رقم خورده است.
 
 دکتر حسن صالحی در نشست صمیمی با فعالان شیلاتی استان تصریح کرد: استان گلستان یکی از ذخیرگاه های مولدین میگو اصلاح شده در کشور است. به طوریکه اکثر استان ها برای تامین نیاز خود به گلستان مراجعه می کنند.
 
وی با اشاره به جایگاه میگو پرورشی در اقتصاد کشور بیان داشت: 2 سال پیاپی رکورد صادرات میگو در کشور شکسته شد و هر سال نیز در حال افزایش است . این رکورد توسط میگو پرورشی رقم خورده است که استان گلستان ، مجتع پرورش میگو گمیشان و سرمایه گذاران فعال در این مجتمع سهم بسزایی در این میزان صادرات و ارزآوری برای کشور داشته اند.
 
رئیس سازمان شیلات ایران در خصوص بیمه صیادان اظهار کرد: با توجه به اینکه شغل صیادی در زمره مشاغل سخت قرار دارد تمام تلاش خود را می کنیم که مشکلات و مسائل پیرامون این موضوع مرتفع شود و به زودی و طی جلساتی با مسئولین سازمان تامین اجتماعی کشور گام های موثری در این راه برداشته خواهد شد. البته از خود صیادان هم تقاضا داریم اگر پیشنهادی در این زمینه دارند ارائه نمایند.
 
دکتر صالحی با گلایه از پایین بودن مصرف سرانه آبزیان در کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه مصرف سرانه آبزیان در کشور ما از نسف متوسط جهانی هم پایین تر است. ادارات استان ها باید تلاش کنند با برگزاری دوره های آموزش طبخ آبزیان در شهرستان های مختلف و آشنا کردن مردم با شیوه های مختلف طبخ انواع آبزیان، میزان سرانه مصرف را در بین خانواده ها رشد دهند.
 
همچنین در این جلسه مدیر کل شیلات گلستان گفت: با توجه به ظرفیت های بکر و بالقوه موجود، استان گلستان تمام قابلیت های شیلاتی کشور را در خود دارد که وجود این استعداد ها نقش شیلات گلستان را در توسعه اقتصادی استان دو چندان می کند.
 
مهندس سید جواد قدس علوی با اشاره به محدودیت آب های داخلی تصریح کرد: با توجه به محدودیت آب های داخلی، رویکرد ما استفاده از آب های نامتعارف، شور و لب شور و آب های زیرزمینی است که در این زمینه استفاده از پهنه دریا و سواحل و همچنین استفاده دو منظوره از چاه های کشاورزی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به طرح های اقتصاد مقاومتی در شیلات گلستان بیان داشت: با قاطعیت می توان گفت غالب فعالیت های شیلاتی استان شرایط و شاخصه های اقتصاد مقاومتی را دارند. به طور مثال 3 طرح پرورش میگو، پرورش ماهیان خاویاری و استفاده دو منظوره از چاههای کشاورزی از مهم ترین این طرح ها هستند.
 
گفتنی است در این جلسه دکتر عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، مهندس معدنی رئیس دفتر میگو سازمان شیلات ایران، مهندس قوانلو مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، دکتر وفایی مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی از سرمایه گذاران و فعالان شیلاتی استان حضور داشتند که تولید کنندگان در جمعی صمیمی معضلات و دغدغه های تولید خود را با رئیس سازمان شیلان ایران مطرح کردند.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار