مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ضمن تاکید بر لزوم تشکیل اتحادیه کشوری خبازان، استقرار چنین اتحادیه‎ای در تهران را موجب تسریع در پیگیری مطالبات خبازان در استان‎های مختلف دانست.
کد خبر: ۴۹۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 22 September 2017
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ضمن تاکید بر لزوم تشکیل اتحادیه کشوری خبازان، استقرار چنین اتحادیه‎ای در تهران را موجب تسریع در پیگیری مطالبات خبازان در استان‎های مختلف دانست.

سعید مازندرانی در نخستین همایش کشوری خبازان که در هتل شهاب گرگان برگزارشد، گفت: اتحادیه خبازان گلستان به عنوان تنها اتحادیه خبازان در کشور با برعهده گرفتن حمل و نقل داخلی آرد توانسته است منبع مالی مناسبی را برای این تشکل صنفی به دست آورد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت اتحادیه‎های خبازان می‎توان مبادرت به صندوق‎های قرض‎الحسنه برای اعضای اتحادیه کرد و با جمع‎آوری منابع خرد مالی یک صندوق قوی شکل داد تا پشتوانه محکمی از نظر مالی برای اعضای اتحادیه باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گردش مالی اتحادیه‎های خبازی استان را 30 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این گردش مالی می‎تواند قدرتی برای اتحادیه خبازان ایجاد کند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت مناسب سازی کیفیت نان، تصریح کرد: اگر به دنبال کیفیت مناسب نان هستیم باید خوشه‎های مختلف در بحث نان با یکدیگر هم‎افزایی داشته باشند و از آنجاییکه یکی از اهداف اتحادیه در آموزش و فرهنگسازی اعضای آن است، اگر توانمندی افراد تجمیع شود هم‎افزایی و سینرژی بیشتری حاصل خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان بر لزوم پیگیری مسائل حقوقی و تخصصی اتحادیه‎های خبازی تاکید و افزایش قیمت نان را خواسته به حق خبازان عنوان کرد.

وی اذعان کرد: نظارت بر سیلوها، تولید و توزیع آرد و تامین نیازهای خبازان را می‎توان از طریق اتحادیه‎ها هماهنگ کرد تا ضمن ایجاد توانمندی اتحادیه‎ها برای این تشکلات درآمد ایجاد کرد.

مازندرانی با اشاره به اینکه در بخش تعاونی‎ها مشکلات زیادی وجود دارد، گفت: هنوز نتوانستیم در بخش تعاون به اهداف واقعی دست پیدا کنیم لازم است که تعاونی‎ها در شفاف‎سازی درآمدهایی که ایجاد می‎شود اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 300 نانوایی در استان گلستان وجود دارد از فعالیت 15 اتحادیه در این بخش خبر داد و بیان کرد: 2 هزار نفر عضو این اتحادیه‎ها هستند که لازم است اعضاء از درآمدهایی که در توزیع آرد، حق عضویت و سایر درآمدهایی که برای اتحادیه ایجاد می‎شود آگاه باشند.

مازندانی تنها راه برون‎رفت از مشکلات را در توانمنسازی اتحادیه‎های خبازی برشمرد و افزود: شاید دولت تا سالها نخواهد دقیمت نان را افزایش دهد لذا باید اتحادیه خبازان توانمند شود.

وی گفت: 90 درصد خبازان استان گلستان استحقاق استفاده از مزایای کار سخت و زیان‎آور و بازنشستگی پیش از موعد داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار