مدیرکل تعاون کار گلستان خبرداد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه امسال بیش از 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زایی در کشور نظر گرفته شده است، گفت: سهم استان گلستان از این اعتبار حدود 540 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۴۹۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶ 24 September 2017
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه امسال بیش از 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زایی در کشور نظر گرفته شده است، گفت: سهم استان گلستان از این اعتبار حدود 540 میلیارد تومان است.
سعید مازندرانی در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به برنامه ایجاد 20 هزار شغل در گلستان، اظهار کرد: سیاست های اشتغال در سال ۹۶ مشخص شده و برنامه سنگینی برای اجرای تعهدات دولت در استان در این حوزه مشخص شده است.
وی با بیان اینکه برنامه اشتغال دستگاه های اجرایی استان در سال ۹۶ مشخص و به مدیران و فرمانداران ابلاغ شده است، افزود: هم اکنون ستاد اشتغال شهرستان ها تشکیل شده و انتظار داریم با سرعت و دقت طرح های اولویت دار شهرستان ها در حوزه اشتغال تعیین شود.
مازندرانی با یادآوری اینکه رسته های آی تی، بوم گردی و گردشگری از طرح های اولویت دار استان بوده است، ادامه داد: صنایع غذایی، پوشاک و شیلات هم به این رسته ها اضافه شده و باید طرح های اولویت دار شهرستان ها در این رسته ها کار شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه تفکیک استانی اعتبارات اشتغال برای استان ها ابلاغ نشده است، تصریح کرد: 20 هزار میلیارد تومان در کل کشور برای اشتغال در نظر گرفته شده که سهم استان بر اساس ضریب 2.77 درصدی که به ما دادند معادل 540 میلیارد تومان است که بین 3 تا 5 درصد آن تسهیلات یارانه دار است.
مازندرانی به طرح اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات برای ایجاد اشتغال روستایی در کشور تصویب و ابلاغ شده است و باید برنامه ها و طرح های دستگاه های اجرایی برای جذب این تسهیلات هم با سرعت مشخص شود. سود این تسهیلات از صفر درصد تا حداکثر 6 درصد خواهد بود.
وی به اجرای موفق طرح کارورزی گلستان در سال گذشته اشاره و بیان کرد: 4230 نفر سهمیه کارورزی برای استان در نظر گرفته شده اما متاسفانه در بخش تقاضای کارفرمایان بنگاه های اقتصادی مشکل داریم. بیش از 11 هزار فارغ التحصیل گلستانی در سامانه ثبت نام کرده اند و سازمان های مرتبط باید کارفرمایان خود را به سمت جذب این نیروها هدایت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به حمایت های بیمه ای از کارفرمایانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب می کنند، افزود: اگر کارگاهی یک فارغ التحصیل دانشگاهی را بدون دوره کارورزی جذب کند، دولت یکسال بیمه این فرد را پرداخت می کند و در صورتی که کارفرمایی کارورز خود را پس از اتمام دوره جذب کند، تا دوسال پرداخت سهم بیمه کارفرما بر عهده دولت خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امسال برای اشتغال مشاغل خانگی نزدیک به 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نیاز است در این زمینه اطلاع رسانی شود.
مازندرانی عنوان کرد: این تسهیلات به کسانی اعطا می شود که که بیمه نباشند، مدرک مهارتی مورد نظر را داشته باشند و ضامن و وسیقه های لازم را داشته باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر اینکه ما به تنهایی نمی توانیم اشتغال زایی کنیم، گفت: تمام برنامه های دولت در ایجاد اشتغال و بهود فضای کسب و کار است و امیدواریم با اطلاع رسانی درست بتوانیم از این حمایت ها و تسهیلات دولت در استان استفاده کنیم.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار