استاندار گلستان؛
قطار کانتینری چین ـ ایران از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور خواهد شداستاندار گلستان با اشاره به قطاری که چند روز پیش از کشور چین حرکت کرده است، اظهار کرد: قطار کانتینری چین به مقصد جمهوری اسلامی ایران با حمل اولین محموله پنج شنبه ششم مهرماه وارد مرز ریلی اینچه برون گلستان خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱ 27 September 2017
قطار کانتینری چین ـ ایران از مرز ریلی اینچه برون  وارد کشور خواهد شداستاندار گلستان با اشاره به قطاری که چند روز پیش از کشور چین حرکت کرده است، اظهار کرد: قطار کانتینری چین به مقصد جمهوری اسلامی ایران با حمل اولین محموله پنج شنبه ششم مهرماه وارد مرز ریلی اینچه برون گلستان خواهد شد.

دکترحسن صادقلو، تصریح کرد: این قطار حرکت خود را 14 شهریور ماه از منطقه «این چوآن» از ایستگاه «ینگ چان چین»کشور چین آغاز کرده و با 51 واگن و طی مسافت 2 هزار و 700 کیلومتر به ایران خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه این قطار از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان عبور کرده یادآور شد: تعدادی از واگن ها در مسیر تخلیه شده اند و باقی واگن ها در گرگان و گمرک شهرستان شهریار تخلیه خواهد شد.

وی افزود: قطارهای کانتینری که از این پس وارد کشور می شوند یا به مقصد ایران، یا ترکیه و اروپا و یا به مقصد بندرعباس و آبهای آزاد خواهند رفت.

لازم به ذکر است در آئین استقبال از ورود نخستین قطار کانتینری کشور چین به گمرک اینچه برون شهرستان گنبدکاووس، محمدی معاون بهره برداری راه آهن کشور، صادقلو استاندار گلستان و مدیران ارشد استان گلستان و تجار منطقه حضور خواهند داشت.

گفتنی است در حال حاضربسیاری از محصولات کشور چین با قطار از گمرک سرخس واقع در خراسان رضوی یا با استفاده از کشتی در جنوب ایران وارد کشورمان می شود.

راه آهن ترانزیتی ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان آذر ماه 1393 با حضور روسای جمهوری سه کشور در مرز اینچه برون گلستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار