یازرلو مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان گفت: از جمله رویکردهای این سازمان در سال ۱۳۹۶ راه اندازی و احداث سومین سایت دفن پسماند استان در مراوه تپه و همچنین تکمیل فاز سوم کارخانه کمپوست آزادشهر می باشد.
کد خبر: ۵۰۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 28 September 2017
یازرلو مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان گفت: از جمله رویکردهای این سازمان در سال ۱۳۹۶ راه اندازی و احداث سومین سایت دفن پسماند استان در مراوه تپه و همچنین تکمیل فاز سوم کارخانه کمپوست آزادشهر می باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان در خصوص راه اندازی، ساماندهی و دفع زباله در سایت سوم مراوه تپه گفت : این سایت در مساحتی بالغ بر5 هکتار طراحی شده است که در حال حاضر ساختمان نگهبانی، باسکول، حفر ترانشه، حصار کشی اطراف سایت و فنس کشی با اعتباری بالغ بر330 میلیون تومان آماده بهره برداری می باشد.

وی در ادامه گفت : کارخانه کمپوست آزادشهر که از لحاظ تکنولوژی جزوء کارخانجات به روز درکشور می باشد و با ظرفیت 250 تن در هر شیفت کاری طراحی و ساخته شده است وهم اکنون فاز تکمیلی آن که احداث و تکمیل سالن تخمیر شامل کف سازی و نصب سوله در حال اتمام می باشد.

وی در ادامه گفت عملیات کف سازی سالن تخمیر آزادشهر با اعتباری بالغ بر 630 میلیون تومان و ساخت سوله سالن آن با اعتبار 820 میلیون تومان اجرا شده است.

یازرلو گفت : همچنین درفاز دوم جهت ادامه کف سازی سالن تخمیرو احداث زمین دپوی کود با هزینه بالغ بر 500 میلیون تومان در حال اجرا می باشد.

یازرلو مدیرعامل این سازمانمدیریت پسماند گفت : از اقدامات انجام شده این سازمان از سال 1395 تا کنون میتوان به پیگیری جذب حداکثری اعتبارات ملی و اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری که بالغ بر9200 میلیارد ریال که در قالب احداث سومین سایت دفن استان در مراوه تپه ، احداث و تکمیل کارخانه کمپوست آزادشهر، ساماندهی مرکز دفن آزادشهر وحفر ترانشه، اورهال کامل کارخانجات کمپوست آزادشهروآق قلا، خرید و بازسازی و تعمیر ماشین الات سنگین مراکز دفن شرق و غرب استان، اصلاح و بازسازی و راه اندازی تصفیه خانه سایت آق قلا ، انجام پایش دوره ای چاههای بالادست و پائین دست سایت لندفیل آزادشهر، کمک به اجرای طرح تفکیک از مبداء شهرستانهای مینودشت، آق قلا، کلاله، زمینه سازی و پیگیری جهت احداث صنایع تولید انرژی از زباله ها و ورود سرمایه گذار بخش خصوصی را می توان نام برد.

ضمنا شایان ذکر است که مبلغ 640 میلیون تومان جهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء، حصار کشی به روستاهای باغو، نصر آباد، یساقی، شیخ لر، آق قمیش، الفجر، پیرواش سفلی، زیارت و همچنین جهت حصار کشی روستاهای (گلیداغ ، قازانقایه) و ساخت سکو انتقال زباله روستاهای (سلطانعلی ، دوزین ) تخصیص و پرداخت شده است.

یازرلو در ادامه گفت: بی تردید تحقق کامل اهداف قانون جامع مدیریت پسماند در استان وظیفه ای خطیر است که علاوه بر تلاش مضاعف سازمان نیازمند همکاری همه اقشار و تعامل و همدلی و پشتیبانی ویژه کلیه دست اندرکاران دستگاههای ذیربط از جمله سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور – سازمان محیط زیست – دانشگاه علوم پزشکی، شهرداریهاودهیازیهای استان و سایر اعضای کارگروه پسماند استان می باشد که یقیناً همچون گذشته از همکاری ارزشمند کلیه عزیزان در این راه بهره خواهیم برد.

وی در پایان در خصوص اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در استان گفت:بدون همکاری و یاری مردم شریف استان اجرای این طرح امکان پذیر نمیباشد و پیشاپیش از همکاری مردم شریف استان تشکر و قدردانی می نماییم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار