مدیر کل تعاون کار گلستان خبرداد:
مدیر کل تعاون کار گلستان خبرداد: 3000 کودک بازمانده از تحصیل گلستانی حمایت می شوند مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی گلستان گفت: نتایج شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در استان نشان می دهد 2996 کودک از تحصیل بامانده اند که برنامه هایی را برای بازگرداندن آنان به تحصیل در دست اقدام داریم.
کد خبر: ۵۰۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 28 September 2017
مدیر کل تعاون کار گلستان خبرداد: 3000 کودک بازمانده از تحصیل گلستانی حمایت می شوند
مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی گلستان گفت: نتایج شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در استان نشان می دهد 2996 کودک از تحصیل بامانده اند که برنامه هایی را برای بازگرداندن آنان به تحصیل در دست اقدام داریم.

سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه جلوگیری از نسلی شدن فقر یکی از برنامه های مهمی است که در اقتصاد مقاومتی بر عهده وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی می باشد که بر اساس بررسی های صورت گرفته یکی ازعوامل مهم در تداوم چرخه محرومیت و نسلی شدن فقر، عدم دسترسی به آموزش و بازماندگی از تحصیل کودکان در دوره ابتدایی است .

وی افزود: وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی با هدف کاهش فقر آموزشی و با استفاده از داده های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و سایرسازمان ها اقدام به شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی نموده است که بر این اساس 2996کودک بازمانده از تحصیل در گلستان شناسایی شد.

مازندرانی تصریح کرد: دلایل مختلفی منجر به عدم دسترسی به آموزش شناسایی شده است که مهمترین دلیل بازماندن کودکان از تحصیل، فقر است .

وی معلولیت، دوری از مدرسه و سکونت در خارج از استان را از جمله عوامل بازماندن کودکان از تحصیل عنوان کرد وگفت: عدم علاقه کودک به مدرسه، بیماری های خاص، عدم ثبت نام توسط مدیر، فوت، کوچ نشینی و... را می توان از دیگر عوامل بازماندن کودکان از تحصیل برشمرد .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر تدوین بسته های سیاستی برای کمک به بازگشت این کودکان به مدرسه خاطر نشان کرد: تدوین سیاست های منطقه ای، تقویت هماهنگی بین بخشی و استفاده از ظرفیت های موسسات غیر دولتی و خیریه و حمایت های مردمی، در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی یادآور شد: کمک های مردمی برای حمایت و بازگرداندن این کودکان به چرخه آموزش و تحصیل، در کنار حمایت های دولتی بسیار موثرتر خواهد بود و امیدواریم سمت وسوی حرکت های خود جوش مردمی به سوی این کودکان معطوف گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار