مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان گلستان؛
سایت دفن آق قلا با هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان در حال ساماندهی و پوشش خاک می باشد.
کد خبر: ۵۰۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 28 September 2017
سایت دفن آق قلا با هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان در حال ساماندهی و پوشش خاک می باشد.

 یازرلو مدیرعامل سازمان در گفتگو با خبر نگاران گفت:سایت دفن آق قلا با هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان در حال ساماندهی و پوشش خاک می باشد.

یازرلو افزود: به طور معمول در کشورهای توسعه یافته استفاده از محل های دفن زباله آخرین گزینه برای دفع مواد زاید است. با این حال، این روش در کشورهای توسعه یافته هنوز هم برای دفع مواد زاید غیر قابل بازیافت یا برای خاکستر حاصل از زباله سوز‌ها استفاده می‌شود. دلیل استفاده گسترده از محل های دفن بهداشتی در اکثر نقاط دنیا این است که مطالعات مقایسه‌ای انجام یافته میان گزینه های دفع زباله در کشورهای مختلف نشان داده که این روش از نظر اقتصادی نسبت به گزینه‌های دیگر هزینه کمتری داشته و مقرون به صرفه می باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان در خصوص وضعیت کارخانه کمپوست آق قلا گفت : کارخانه کمپوست آق قلا در قسمت شمالی شهرستان آق قلا قرار داشته و این کارخانه با تجهیزات و امکانات روز دنیا کار پردازش زباله و تولید کمپوست با مشارکت بخش خصوصی انجام می دهد.

وی اظهار داشت : در حال حاضر کارخانه کمپوست گلستان)زون غربی( با ظرفیت بالغ بر 250 تن مشغول به فعالیت است که در آن پسماندهای شهری جداسازی و تفکیک شده و كمپوست )کودآلی( تولید می شود.همچنین با توجه به میزان بسیار زیاد زایدات تولیدی در استان که روزانه بالغ بر 700-750 تن می باشد و حدود 75 تا 70 درصد از زایدات تولیدی را مواد آلی و پسمانده های مواد غذایی تشكیل می دهد، استفاده از فرآیند كمپوست سازی به عنوان یک روش دفع اصولی جهت انحراف زباله از دفن و بی خطر سازی آن در دنیا جایگاه؛ ویژه ای دارد .

وی در ادامه در خصوص مرکز دفن این سایت گفت: مرکر دفن آق قلا در مساحتی به ابعاد 40 هکتار که پسماندهای رجکتی خط تولید و پسماندهای که دارای کیفیت پایین از لحاظ بازیافت می باشد به این مرکز منتقل شده و بصورت لندفیل دپو می شده است .

در سال جدید با هزینه بالغ بر 200میلیون تومان در قالب عقد قرارداد با بخش خصوصی مقدار 75 هزار متر مکعب خاک حدودا 30-25 هکتار از لندفیل بعد از سالها با خاک پوشش داده شده است و مابقی در دستور کار سازمان می باشد.

یازرلو در ادامه گفت: با توجه به مستهلک شدن ماشین آلات مراکز دفن، این سازمان در نوسازی ناوگان موتوری اقدام به تعمیرات و ساماندهی ماشین آلات فرسوده با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان نموده است و همچنین در همین راستان اقدام به خریداری یک دستگاه بولدوزر درستا TD-15Mاز محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور نموده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند استان تا کید کرد: با نوسازی ماشین آلات سنگین  مورد نظر، هزینه های نگهداری، تعمیر و خرید قطعات کاهش می یابد. 

وی در پایان  یادآور شد:  با توجه به گسترش وسعت مراکز دفن در دو سایت استان  و كاهش عمر مفید ماشین آلات سنگین این تعداد دستگاه كافی نیست و همچنان به خرید دستگاه های مدرن و به‌روز برای ارائه خدمات بهتر نیاز است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار