ابراهیم کریمی با اعلام این خبر تشریح کرد:آبشار فارسیان یکی از بی نظیرترین آبشارهای استان گلستان است و ارتفاع کلی ریزشگاه 8 تا 25 متر و پهنا آن 30 متر است و آب آن از چشمه پیرغار تامین می شود.
کد خبر: ۵۰۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶ 08 October 2017
ابراهیم کریمی  با اعلام این خبر تشریح کرد:آبشار فارسیان  یکی از بی نظیرترین آبشارهای استان گلستان است و ارتفاع کلی ریزشگاه 8 تا 25 متر و پهنا آن 30 متر است  و آب  آن از چشمه پیرغار تامین می شود.

کریمی ادامه داد: آبشار فارسیان مانند آبشار کبود وال  از خزه پوشیده شده و  در تحقیق فلورستیک خزه های استان گلستان که جمع آوری نمونه های آن در 29 ایستگاه در این استان صورت گرفته، 117 گونه از مجموع جمع آوری شده شناسائی گردیده که در مقایسه با کل گونه های فلور خزه در ایران یک سوم آن را تشکیل می دهد.

ابراهیم کریمی افزود: آبشار فارسیان یک پدیده فرسایشی بوده که در سنگهای دوره کالدونین تشکیل شده است و مناطق گردشگری شناخته شده در استان گلستان می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان گفت: با توجه به اهمیت موضوع و با هدف حفاظت و معرفی این اثر ارزشمند و با پیگیری های صورت گرفته ، در جلسه 12/07/1396 کمیته میراث طبیعی شورای عالی ثبت آثار کشور این اثر ارزشمند در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت ملی رسید.

 لوح ثبت اثر پس از طی تشریفات قانونی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ارسال خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار