رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) منطقه یک گنبدکاووس از اختصاص مبلغ 45 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی ویژه مددجویان این نهاد درسال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۰۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶ 08 October 2017
رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) منطقه یک گنبدکاووس از اختصاص مبلغ 45 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی ویژه مددجویان این نهاد درسال جاری خبر داد.

محمد باقرپور اظهار داشت: این تسهیلات که 37 میلیارد ریال آن نیز ابلاغ شده، برای اجرای طرح های خود اشتغالی، مشاغل خانگی، صنایع دستی و بخش کشاورزی با کارمزد چهار درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله به مددجویان یا فرزندان آنان پرداخت می شود. 

وی، حداقل و حداکثر تسهیلات پرداختی به مددجویان را 50 تا 600 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون 94 پرونده به ارزش 14 میلیارد و 500 میلیون ریال در این خصوص تشکیل و به بانک های عامل معرفی شده است.

باقرپور اضافه کرد: از مجموع پرونده های معرفی شده تاکنون 2 میلیارد ریال پرداخت و بقیه نیز با تکمیل پرونده و معرفی وثیقه از سوی مددجو پرداخت می شود.

وی همچنین از احداث 60 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد با مشارکت خیرین و تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در اجرای این طرح، به هر مددجو مبلغ 100 میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد پرداخت می شود.

رئیس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس یادآور شد: تاکنون عملیات اجرایی 30 واحد مسکونی شروع شده و هفت واحد نیز تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و به دلیل وسعت و جمعیت بالای آن، کمیته امداد حضرت امام (ره) این شهرستان از حدود شش ماه پیش به دو منطقه یک و دو برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان تقسیم شده و رئیس کمیته امداد منطقه دو این شهرستان نیز چندی پیش در گفت و گو با ایرنا از تخصیص 50 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به این نهاد خبر داده بود.

هم اکنون حدود 3500 خانوار از نیازمندان این شهرستان زیر پوشش کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار