مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که مبادله موافقتنامه برای اجرای طرح هادی در 257 روستای استان انجام شده و عملیات اجرایی این طرح ها بزودی به اجرا درخواهد آمد.
کد خبر: ۵۰۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲ 08 October 2017
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که مبادله موافقتنامه برای اجرای طرح هادی در 257 روستای استان انجام شده و عملیات اجرایی این طرح ها بزودی به اجرا درخواهد آمد.

محمدتقی زمانی نژاد اظهار کرد: این استان دارای 942 روستای دارای جمعیت بیش از 20 خانوار است که برای همه آن ها طرح هادی تهیه و در 485 روستا عملیات آن آغاز شده و در 146 روستا به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود اعتبارات، علت اصلی به اجرا در نیامدن نیمی از طرح های هادی روستایی در استان گلستان است.

به گفته وی در برخی از شهرستان‌های استان، طرح هادی در همه روستاها به اجرا درآمده است و بخشی از روستاها نیز همچنان چشم انتظار اجرای این طرح و ساماندهی فضای کالبدی خود هستند.

طبق سرشماری نفوس ومسکن سال 95 در گلستان از جمعیت یک میلیون و 869 هزار نفری آن 47 درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.

*صدور افزون بر 91 هزار جلد سند مالکیت روستایی 

زمانی نژاد افزود: تاکنون در این استان 91 هزار و 365 جلد سند مالکیت روستایی برای متقاضیان واجد شرایط با همکاری ادارات ثبت اسناد شهرستان های استان صادر شده است.
وی گفت: علاوه بر این برای ساکنان شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در گلستان هم دو هزار و 381 جلد سند مالکیت صادر شده است.

وی همچنین به طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای اجرای این طرح از سال 84 تاکنون 62 هزار و 888 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند و 54 هزار و 235 واحد مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در هر دوره متفاوت بوده و اکنون این تسهیلات 180 میلیون ریال با کارمزد 5 درصد با بازپرداخت 15 ساله برای روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت است و برای روستاها و شهرهای مرزی استان هم 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از واگذاری هفت هزار و 982 قطعه زمین به منظور ساخت مسکن روستایی به متقاضیان واجد شرایط بویژه جوانان و خانواده های فاقد زمین و مسکن در استان خبر داد.

امسال به مناسبت 15 مهر روز روستا، در استان گلستان به طور همزمان از 500 واحد مسکونی روستایی نوساز با 75 میلیارد ریال تسهیلات و 54 طرح هادی روستایی با اعتبار 57 میلیارد ریال هزینه و چند طرح در روستای کماسی گرگان مورد بهره برداری قرار گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار