رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان در چهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 314 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 21 تولید کننده استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۰۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 10 October 2017
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان در چهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از 314 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 21 تولید کننده استان پرداخت شده است .

حسینقلی قوانلو در چهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور استاندار گلستان در محل دفتر ایشان در استانداری گلستان برگزار گردید ، گفت: از ابتدای سالجاری و پس از اجرای مجدد طرح رونق تولید در سطح کشور 880 واحد و طرح تولیدی استان از بخشهای مختلف صنعت ، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری جهت دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام نموده اند ، که پس از بررسی کمیته کارشناسی و در نهایت تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، از این تعداد 594 در خواست جهت دریافت مبلغی بالغ بر 766 میلیارد تومان تسهیلات به بانکهای استان معرفی شده اند .

وی افزود : از این تعداد ، تا کنون 21 واحد موفق به اخذ بیش از 31 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از بانکهای استان شده اند ، که از نظر مبلغ پرداخت شده استان گلستان در رتبه هشتم کشور قرار دارد .

به گفته قوانلو ، در میزان مبلغ معرفی شده به بانکها از محل این طرح هم استان گلستان در جایگاه هفتم کشور قرار دارد که نشاندهنده عزم جدی مسئولین استان برای رفع مشکلات واحدها و طرح های تولیدی استان دارد .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان همچنین در خصوص اجرای طرح نوسازی و بازسازی صنایع در استان نیز گفت : از شروع این طرح در استان که در سالجاری اجرای آن آغاز شده است تعداد 152 واحد جهت دریافت تسهیلات این طرح در سامانه ثبت نام نموده اند که از این حیث استان گلستان در جایگاه نخست کشور قرار دارد .

قوانلو گفت : از این تعداد ، 114 واحد جهت دریافت 331 میلیارد تومان تسهیلات طرح نوسازی و بازسازی به بانکهای استان معرفی شده اند که امیدواریم با همکاری بانکها در اجرای این طرح نیز موفق باشیم .

گفتنی است در این جلسه مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی استان طرح و تصمیمات لازم در خصوص رفع آنها اتخاذ گردید .

لازم به ذکر است ، پس از اجرای موفق طرح رونق تولید در ایجاد تحرک و پویایی در واحدها و طرح های تولیدی کشور در سال گذشته ، دولت برای سالجاری مبلغ 20000 میلیارد تومان تسهیلات جهت اجرای طرح رونق تولید و 10000 میلیارد تومان تسهیلات نیز برای اجرای طرح نوسازی و بازسازی صنایع پیش بینی نموده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار