کد خبر: ۵۵۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 21 January 2018

به گزارش تابناک یزد، حجت الاسلام مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با عرض تسلیت حادثه جان باختن خدمه کشتی نفتکش سانچی به ملت ایران و بازماندگان آن‌ها، گفت: امیدواریم خداوند صبر جزیل به بازماندگان این عزیزان به ویژه بازماندگان دانشجوی جان باخته این منطقه عنایت بفرماید.

امام جمعه روستای محمدآباد یزد ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، اظهار داشت: حضرت زینب القابی دارند که خود این القاب بیانگر شخصیت والای ایشان است.

وی با اشاره به نقش برجسته حضرت زینب(س) در حماسه کربلا تصریح کرد: خوشا به حال شهدا و رزمندگان مدافع حرم که توفیق دفاع از حریم این بانوی بزرگوار را در شامات داشتتند.

امام جمعه روستای محمدآباد یزد اضافه کرد: عده‌ای در طول چهار سال گذشته به دنبال مذاکره با دشمن و عده‌ای هم در حال جنگیدن با دشمن بودند که هر کدام نتایجی را به دنبال داشت که امروز نتایج هر کدام از آن‌ها پیش روی ماست.

مدرسی بخش اصلی سخنان خود را به برخی از اظهارات این روزها اختصاص داد و تاکید کرد: نمی‌خواهم به موضوع جنبه سیاسی بدهم بحث اعتقادی است. صحبت‌هایی این ایام بیان شد در رابطه با نقد ائمه معصومین و پیامبر اسلام. از آنجایی که ما شیعیان معتقدیم و پایه‌های اعتقادی‌مان هم بر اساس آیات نورانی قران و روایات اهل بیت علیهم السلام آن هم روایت متواتر و آیات صریح قرآن است، قائل به عصمت پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) و فرزندان معصوم ایشان و همچنین حضرت زهرا(س) هستیم.

وی ادامه داد: کسی که معصوم باشد دیگر نقدپذیر نیست چون نقد مربوط به جایی است که کسی مشکل و یا نقص و خطایی داشته باشد. بدیهی است که ما غیرمعصومین نقص‌پذیر هستیم ولی ما نمی‌توانیم این را به پیغمبر و امام معصوم هم نسبت دهیم. این ها میراث کهن اعتقادی ما است و نمی توانیم اینها را زیر سوال ببریم.

خطیب جمعه محمدآباد یزد اظهار داشت: گاهی برخی از اصحاب ائمه، امام را نقد می کردند و مورد اعتراض همان امام قرار می گرفتند.

این استاد حوزه علمیه گفت: مرحوم کلینی در جلد اول کافی روایتی را نقل می کند که ابونصر می‌گوید من کنار امام باقر(ع) بودم فردی آمد گفت برای من بگویید که ولایت امام علی(ع) از جانب خداست یا از جانب پیغمبر؟ در واقع می خواست اعتراض کند. امام(ع) ناراحت شدند و به او غضب و پرخاش کردند. گفتند وای بر تو! مگر پیغمبر از غیر خدا چیز دیگری را بیان می کند؟! پیغمبر خیلی مقامش بالاتر از این است که بخواهد از پیش خودش حرفی را بزند. چرا داری انتقاد و اعتراض می‌کنی؟ در حالی که پذیرش ولایت امیرالمومنین(ع) مثل نماز و روزه ای که بر ما واجب است، از جانب خدا است و واجب.

مدرسی تاکید کرد: قرآن می گوید آنچه را که پیامبر آورده بپذیرید و آنچه را که پیامبر نهی می کند از آن دوری کنید. آنچه که پیامبر امر می کنید یعنی همه چیز دیگر شما باید تسلیم باشید.

وی با بیان اینکه "در دورانی در روزنامه‌هایشان می‌نوشتند علیه خدا هم می شود تظاهرات کرد"، گفت: گذشت دوران اصلاحات که بگویند علیه خدا هم می شود تظاهرات کرد. آن زمان مرد و آن افراد هم از بین رفتند و به ذلت افتادند.

امام جمعه  روستای محمدآباد یزد خاطرنشان کرد: اگر خدا و پیغمبر چیزی را بیان کردند ما نباید بگوییم سلیقه ما این است و سلیقه خدا چیز دیگری! قرآن می گوید "مردم بدانید به خدا قسم انسان ها ایمان ندارند اگر بخواهند خلاف آنچه را که پیغمبر و معصومین بیان می کنند حرفی بزنند".

مدرسی افزود: البته انسان غیرمعصوم را می شود نقد کرد و اشکالی هم ندارد. اما باید ولایت و حجت خدا را هم در نظر بگیریم. اگر غیر این باشد می شود گفت رساله های عملیه هم قابل نقد هستند! و مثلا جوانی که می خواهد به رساله عملیه عمل کند به او بگویم نه این قابل نقد است! در چنین شرایطی دیگر او چه اعتقادی می تواند به این رساله داشته باشد. برخی چیزها حجت خداوند نزد ما هستند. حجت خدا را باید حجت بدانیم.

وی با قرائت روایتی بیان داشت: کسانی که رد بر حجت خدا دارند حتی اگر غیرمعصوم هم باشد مثل این است که رد بر امام معصوم دارند. در عین این که قائل به غیرمعصوم بودن غیر اهل بیت هستیم ولی باید حجت های خدا را هم شاخص بدانیم.

امام جمعه محمدآباد در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: سرمایه های یک ملت عبارتند از: سرمایه های انسانی، اقتصادی و اجتماعی. که هر سه این سرمایه ها مورد تهاجم دشمن قرار می گیرند، مخصوصا اگر ملتی مستقل باشد.

وی گفت: 220 هزا شهیدی که ما دادیم این ها سرمایه های انسانی ما بودند. البته به نوعی دیگر و به شکلی مضاعف خداوند این شهیدان را برای ما سرمایه قرار داد. ولی به هر حال تصور دشمن این بود که اگر این جوانان را از ما بگیرد سرمایه های ما را گرفته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار