معاون فرهنگی دادگستری استان یزد از راه‌یابی ۹۰ درصد از قاریان دادگستری استان یزد که در مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم شرکت کردند به مسابقات کشوری این دوره از مسابقات خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 21 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ محمدرضا عرشیان با اشاره به دید و فلسفه تشکیل معاونت فرهنگی قوه قضائیه اظهار داشت: دستگاه قضایی به‌عنوان خطیرترین و سنگین‌ترین قوای سه‌گانه کشور که وظایف و مسئولیت‌های سنگینی بر اساس اصل 156 قانون اساسی بر عهده دارد تشکیل شد تا بتواند در راستای تحقق اهدافی که هم قانون و هم شرع مقدس تعیین کرده به فعالیت بپردازد.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با اشاره به اهداف این معاونت گفت: این معاونت دو هدف عمده در این راستا که یک برنامه‌های درونی سازمانی قوه قضائیه و دیگری برون سازمانی که مربوط به فرهنگ عموم و فرهنگ جامعه است را پیگیری می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای بحث فرهنگ داخلی قوه قضائیه مهم‌ترین هدف تأسیس و شکل‌گیری این معاونت، ارتقا فرهنگ دینی و اخلاقی مجموعه کارکنان دستگاه قضایی است که یکی از کارهایی که در این مسیر صورت گرفته، دعوت از اساتید اخلاق صاحب نفوذ کلام است که به  بیان آیات و روایات و احادیث می‌پردازد.

عرشیان افزود: بحث اخلاق حرفه‌ای از دیگر مباحثی است که سازمانی در این ارتباط تشکیل و هدف از این بحث نیز اخلاق حرفه‌ای، آشنا شدن همکاران اداری با وظایف و مسئولیت‌های سازمانی خودشان است.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد فرهنگ‌سازی و رشد و ارتقا حفظ قرآن کریم در رشته‌های مختلف را از دیگر مباحث فرهنگ داخلی قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: استان یزد در این زمینه به رتبه‌های بسیار خوبی در سطح کشور دست‌یافته است.

وی اضافه کرد: چهار مرحله مسابقات قرآن کریم در دستگاه قضایی برگزار شده که استان یزد نخستین مرحله این مسابقات معنوی را برگزار کرد و آن میزبانی به‌گونه‌ای انجام گرفت که بعد از چهار سال که به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنیم، زبانزد است.

عرشیان به افتخارات کارکنان دادگستری استان یزد در سال‌های اخیر در مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: استان یزد هم در مسابقات منطقه‌ای و هم در مسابقات کشوری توانست رتبه اول را در تعداد و در حائزین رتبه کسب کند.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه مسابقه منطقه‌ای قرآن کریم در سال 96 در استان خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: در این دوره از مسابقات استان یزد از نظر تعداد نسبت به دیگر استان‌ها بهتر و عملکرد شرکت‌کنندگان استان به‌گونه‌ای بود که 90 درصد از آن‌ها به مسابقات کشوری راه یافتند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار