مدیرکل امور تربیتی جامعه‌ الزهرا(س) قم گفت: 500 بانوی طلبه در بخش حضوری و غیرحضوری در این مرکز آموزشی ، حافظ قرآن هستند.
کد خبر: ۵۶۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 15 February 2018

به گزارش تابناک قم، طیبه سادات طباطبایی روز پنجشنبه شب در همایش 'حاملان عرش' در قم افزود: از این تعداد 150 تن حافظ کل و بقیه حافظ جزءهای مختلف قرآن می باشند.

وی افزود: اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا(س) دوره های مختلف حفظ قرآن را برگزار می کنند که بانوان طلبه می توانند در این دوره های شرکت نمایند.

طباطبایی برحمایت معنوی از حافظان تاکید کرد و گفت: از ظرفیت علمی و فکری این حافظان در جهت رشد برنامه های قرآنی در جامعه بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به جایگاه حافظان قرآن در روایات گفت: حفظ قرآن نه تنها در زندگی فردی و اجتماعی انسان تاثیر به سزایی دارد بلکه حافظان قرآن به دلیل انس با این کتاب آسمانی شفاعت کننده دیگران نیز خواهند.
 

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم نیز در این همایش با اشاره به این که قرآن گنجینه الهی است اظهار داشت: قرآن کتابی جامع و کامل برای هدایت زندگی بشری است باید با تمسک به قرآن درجه های باطنی در انسان سیر شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی میرباقری افزود: حقایق قرآنی نزد پیامبراکرم(ص) و امامان معصوم(ع) است و این انبیای الهی بودند که حقایق قرآن را برای انسان ها تبیین و بازگو کردند.

وی با تاکید بر این که بستر انس با قرآن باید در جامعه ایجاد شود گفت: قرائت و حفظ قرآن بستر بهره مندی از فضایل معنوی قرآن کریم است که انسالن باید در مرحله اول عبودیت را درک کند و بر اساس آن به وظایف بندگی خویش در قبال معبود خویش بپردازد.

وی ادامه داد: از امامان معصوم در خصوص اهمیت همنشینی با قرآن احادیث و روایاتی بیان شده ازاین رو مهم ترین آداب در مقابل قرآن خشوع و تواضع است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم خاطر نشان کرد: فهم معارف قرآن برای انسان فضیلت دارد و این امر مقدمه ای به سیر با قرآن کریم است چرا که قرآن کتابی است که در دنیا و آخرت برای شفاعت نازل شده است.

مدیر جامعه الزهرا(س) نیز دراین همایش گفت: قرآن کریم دارای مرجعیت عملی، سیاسی و اجتماعی است که باید طلاب حوزه های علمیه فعالیت قرآنی را گسترش دهند. 

حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی اظهار داشت: گسترش فعالیت و تعداد حافظان قرآنی باید به صورت هدفمند برنامه ریزی شود و بر اساس آن صورت بگیرد تا شاهد بازتاب های آن در جامعه و جهان اسلام باشیم. 

وی افزود: در صورتی که مبانی زندگی و اجتماعی ما در حوزه های فقه و اصول، تعلیم و تربیت، سیاست،اجتماع و فرهنگ با استفاده از مبانی و آموزه های قرآنی باشد در جامعه رشد خواهیم کرد و به اهداف انسانی و اخلاقی دست می یابیم. 

وی با بیان این که در جامعه باید لذت انس با قرآن همگانی شود گفت: قرآن نباید تنها در جامعه به عنوان یک کتاب باشد چرا که این قرآن برای هدایت انسان برای اولیای الهی نازل شده است و امامان معصوم(ع) قرآن را در جامعه برای انسان ها تبیین کرده اند. 

مدیر جامعه الزهرا(س) اضافه کرد: زندگی فردی و اجتماعی انسان با انس به قرآن ساماندهی و متحول می شود و هدایت انسان با توجه به ابعاد مختلف این کتاب آسمانی رقم می خورد. 

وی با تاکید بر این که قرآن زبان ارتباط با جهان اسلام است گفت: تمسک به قرآن پیام کشورمان به جهان اسلام است چرا که نگرش علمی، اجتماعی و سیاسی در قرآن وجود دارد. 

مدنی ادامه داد: اگر در بیان مبانی قرآن و انس با آن دچار ضعف باشیم در انتقال پیام دین اسلام با جهان نیز دچار مشکل خواهیم شد در همین راستا جامعه الزهرا(س) در خصوص تربیت حافظان قرآنی و توسعه آن گام هایی برداشته است ضمن این که برای رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم. 

وی با اشاره به سیره حضرت زهرا(س) در اهتمام به قرآن کریم گفت: در حدیثی از این بانوی بزرگوار نقل شده است که «از دنیای شما محبت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن ، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا » است از این رو بانوان به ویژه طلاب باید از زندگانی این بانو الگوگیری کنند. 
 

تجلیل از حافظان قرآنی جامعه‎ الزهرا(س) 

دراین همایش از فاطمه حسینی نیا، سمیه غلامی، مریم صدیقی کامل از استادان و اسرا کربلایی و نفیسه فاضل زاده از طلاب جامعه ‌الزهرا(س) که از برگزیدگان مسابقات تثبیت حفظ قرآن بودند، تجلیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار