در پی گرانی دلار و ثبت رکورد ۵۳۰۰ تومان در بازار آزاد، مجلس از وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی دعوت کرده تا برای ارائه توضیحات به بهارستان بروند.
کد خبر: ۵۸۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 08 April 2018

به گزارش تابناک : تشدید تلاطم های ارزی در بازار و البته ثبت رکوردهای بالای قیمتی برای ارزهای مهم از جمله دلار در هفته های اخیر موجب شده تا بار دیگر بازار ارز و سایر بازارهای مهم اقتصادی که فعالیت شان با ارز مرتبط است، ناآرام شوند.

این ناآرامی ها موجب شد تا مجلس هم وارد عمل شود و از مسئولان سوال کند که چرا در ماه های اخیر بانک مرکزی توان مدیریت بازار را نداشته است؟

برهمین اساس هم بناست فردا دوشنبه، وزیر اقتصاد به همراه رئیس کل بانک مرکزی راهی کمیسیون اقتصادی مجلس شوند و به نمایندگان توضیح دهند که چه اتفاقی در بازار ارز رخ داده که این روزها دلار افسار گسیخته و آرامش بازار را بهم زده است.

گفتنی است، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (یکشنبه 19 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: جلوی گرانی ارز را بگیرید تا مشکلات حاد اجتماعی، سیاسی و امنیتی حاصل نشود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم ریال ها به دلار تبدیل شود، افزود: ادامه این روند باعث ورشکستگی بانک ها خواهد شد.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: باید حساسیت لازمی در این زمینه وجود داشته باشد، البته کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این زمینه مامور شده و در اولین فرصت یعنی دوشنبه هفته جاری نشستی را با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید کمیسیون اقتصادی گزارشی از نشست مذکور به صحن علنی مجلس ارائه کند، افزود: ما نیز از مسئولان دعوت خواهیم کرد تا در خصوص علت گرانی های ارز و نحوه کنترل آن به نمایندگان توضیح دهند.

منبع: تسنیم

برچسب ها: نرخ دلار ، بانک مرکزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار