معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم :
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام آثار خوبی داشته و طلاب ایرانی و خارجی درگیر مسابقه می‌شوند و به نوعی تشویقی برای طلاب جوان برای جذب به قرآن است.
کد خبر: ۵۹۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 21 April 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد با اشاره به مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام اظهار کرد:
فرهنگ‌سازی قرآنی یکی از وظایف حوزه‌های علمیه و جامعه اسلامی است و عمومیت‌بخشی فرهنگ قرآن وظیفه همگان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است به فرهنگ قرآنی برای عمومیت‌بخشی توجه شود و فراگیر شدن قرآن مانند قرائت، تفسیر و ترجمه در دستور کار باشد و همه مهارت‌ها و دانش‌های مرتبط ذیل قرآن فراگرفته شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه برگزاری مسابقات و جلسات قرآنی می‌تواند مشوقی برای جذب به مفاهیم و فراگیری قرآن باشد گفت: با توجه به اینکه این مسابقه برای دومین سال برگزار می‌شود می‌توان بیان کرد آثار خوبی داشته و طلاب ایرانی و خارجی به این وسیله درگیر مسابقه می‌شوند و به نوعی تشویقی برای طلاب جوان برای جذب به قرآن است.

وی ضمن بیان توقع از برگزارکنندگان مسابقه قرآن برای طلاب گفت: انتظار می‌رود برگزارکنندگان به مفاهیم، تفسیر و راهکارهای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی به ویژه طلاب توجه بیشتری داشته باشند.

روستاآزاد عنوان کرد: طلاب با شرکت در این مسابقات در کنار یکدیگر و در پناه قرآن این پیام را به جهانیان انتقال می‌دهند که با وجود گذشت هزار و ۴۰۰ سال از نزول قرآن هنوز این کتاب آسمانی مورد توجه است و می‌تواند محور وحدت و اتحاد مسلمانان باشد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به قرآن می‌تواند ما را از چالش‌های پیش رو که مسلمانان با آنها درگیر هستند نجات دهد. باید در نظر داشت قرآن کریم در همیشه تاریخ نجات‌بخش امت اسلامی بوده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه قم ام القرای جهان اسلام است و خواهران و برادران از کشورهای اسلامی به عشق آشنایی با مکتب قرآن و اهل بیت(ع) در قم اجتماع دارند گفت: به طور طبیعی این اجتماع و توده همگانی پیرامون محور قرآن می‌تواند این پیام را برای دنیا مخابره کند که قرآن کریم می‌تواند نجات‌بخش و امیدبخش باشد و وحدت و اتحاد بین مسلمانان را به ارمغان آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار