تابناک / مسعود رهنما در دوران تصدی خود بر اداره کل ورزش و جوانان گیلان فراز و فرود زیادی داشته و حواشی بسیاری را به چشم دیده است. مدیر کلی که اگرچه در زمان تصدی بر راس اداره کل ورزش، از او به عنوان مدیری جوان یاد می شد اما این روزها به حدی ناملایمات و پستی و بلندی مدیریتی را به چشم دیده که شاید از این به بعد کفه ترازوی مدیریتی اش به سمت تجربه سنگینی کند.
کد خبر: ۵۹۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ 24 April 2018

تابناک / مسعود رهنما در دوران تصدی خود بر اداره کل ورزش و جوانان گیلان فراز و فرود زیادی داشته و حواشی بسیاری را به چشم دیده است. مدیر کلی که اگرچه در زمان تصدی بر راس اداره کل ورزش، از او به عنوان مدیری جوان یاد می شد اما این روزها به حدی ناملایمات و پستی و بلندی مدیریتی را به چشم دیده که شاید از این به بعد کفه ترازوی مدیریتی اش به سمت تجربه سنگینی کند.

در ادامه مشروح گفتگو خزرآنلاین را با مدیرکل ورزش و جوانان گیلان می خوانید:

چه مدت کرسی ریاست اداره کل ورزش و جوانان را بر عهده داشتید و آیا خبر برخی رسانه ها مبنی بر اتمام مدت زمان حضور شما در این پست صحت دارد؟

بسم الله الرحمن الرحیم. با آماری که از 20 سال گذشته تا به امروز در اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان وجود دارد، متوسط عمر مدیریتی در این اداره 16 ماه است و برخی از مدیران مقتدری که در این اداره مدیریت کرده اند در نهایت بیشتر از 3 سال دوام نیاورند. بنده 4 سال و 4 ماه است که افتخار خدمت در این اداره را داشتم. شایعاتی مبنی بر عدم حضور بنده در روز شنبه در فضای مجازی منتشر شد اما امروز یکشنبه است و من همچنان در این اداره حضور دارم! البته این را باید بگویم که مدیریت را از کسی گدایی نمی کنم و افرادی وجود دارند که برای بدست آوردن پست و منصب پول های زیادی هزینه کرده اند. مسعود رهنما با افتخار یک روستایی زاده است که پله های مدیریتی را تک به تک طی کرده است. همیشه گفته ام من سرمربی سابق تیم های ملی کاراته و عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی کاراته هستم و هیچگاه میز و صندلی ریاست را گدایی نمی کنم.

شایعاتی در خصوص ممنوع الخروج شدن شما در رسانه ها انتشار یافته بود. آیا شما به همین دلیل دیرتر به مسابقات اسپانیا عازم شدید؟

من سرمربی تیم ملی بودم و می بایستی به همراه تیم به کشور ها سفر می کردم. به سبب وجود ساعت بیولوژیک در بدن، به میزان هر ساعت اختلاف زمانی با کشور مقصد باید یک روز زودتر در آنجا حضور کرد تا بدن ورزشکاران به آن عادت کنند. در حال حاضر دارای مسئولیت بین المللی هستم و کشور های مختلف مرا دعوت می کنند و نیازی به حضور پیش از زمان برگزاری نیست. البته من از زمان پرواز و حضورم در هواپیما، عکس گرفتم و برای دوستان فرستادم که شبهه ها برطرف شود.

آیا علت سفر شما از اسپانیا به ایتالیا گرفتن اقامت بود؟!
بنده به ایتالیا دعوت شدم اما گفتند که رهنما بر نمی گردد! باید این نکته را متذکر شوم که کسانیکه کرسی های بین المللی دارند برای سفر های خود با مشکلی رو به رو نیستند. ویزاهایم مدت دار است و نیازی به رفتن و اقامت در جای خاصی نیست. پروژه ای در حال پیگیری است که مسعود رهنما را تبدیل به رضا مهمان دوست کنند اما این داغ را بر دل آنها می گذارم. هیچکس نمی تواند دستکش و لباس کاراته را از من بگیرد. به این دوستان نامه یعقوب لیث صفاری را یاد آوری می کنم که به خلیفه نوشته بود که اگر بر تو فایق بیایم، تاج و تخت تو را بر هم خواهم زد و اگر نتوانستم چنین کاری را انجام دهم با نان جو و تره روزگارم را می گذرانم.

این موضوع صحت دارد که هیاتی قرار بود با نقش شما از پدری به پسری انتقال یابد؟ آیا شما در انتخاب روسای هیاتها دخالت می کنید؟
 قانون به اداره کل به عنوان یک نهاد حاکمیتی که نائب رئیسی مجمع است اجازه ورود داده است و شما می توانید عملکردها را ببینید. اتفاقا اداره کل در برابر این حرکت که پدری بعد از 12 سال ریاست بر یک هیات، بازنشسته شده بود اما در تلاش برای جایگزینی فرزند خود به عنوان ریاست بود به شدت مقاومت کرد. اداره کل از موروثی شدن این جایگاه جلو گیری کرد و در نهایتا یک قهرمان از این رشته را تعرفه کرد که نتایج قابل قبولی هم گرفته است.

داستان شایعاتی که در خصوص برکناری شما در رسانه ها مطرح می شود، چیست؟

دوستان پس از انتخابات ریاست جمهوری و در شهریور ماه گفتند که 3 ماه دیگر رهنما را کنار می گذارند. دوستان در ماه  آبان گفتند که اگر رهنما را بر نداریم چادر سر خواهیم کرد و این صحبت ها در اسفند سال گذشته به اوج رسید و من هم برای دوستان چادر خریدم و به عنوان عیدی فرستادم!

در زمان صعود سپیدرود به لیگ برتر بر روی سکو ها حضور پیدا می کردید به همین جهت شایعاتی مبنی بر شرکت شما در انتخابات بر روی زبانها افتاد. آیا میخواهید برای انتخابات مجلس کاندیدا شوید و اگر بخواهید کاندیدا شوید از چه شهرستانی نامزد خواهید شد؟

در زمان حضور سپیدرود در لیگ پایین تر بر روی سکوها بیشتر حضور پیدا می کردم و در زمان انتخابات بدترین تهمت ها را به من زدند که می خواهم برای انتخابات کاندیدا بشوم. پست مدیرکلی خیلی من را محدود کرد، با کت و شلوار یک مقدار مشکل دارم. من همیشه لباس ورزشی و اسپرت می پوشیدم و در بازی های داماش و سپیدرود روی سکو ها بودم.

واقعیت امر اینست که در آن حوزه نظری ندارم و ورود نمی کنم. از هیچ شهرستانی وارد انتخابات نمی شوم و خیال بعضی از سیاسیون هم جمع باشد که رغبتی به نام رهنما ندارند. فکر می کنم در مسیر ورزش می توانم کمک کنم. می گویند وقتی که آب برعکس حرکت می کند قورباغه هم ابو عطا می خواند. در دوره قبلی که آقای گودرزی به عنوان وزیر بودند، نظر داشتند که بنده در فدراسیون کاراته ورود کنم اما ورود نکردم.

افشاگری، قولی بود که شما داده بوید. زمان این افشاگری کی فرا می رسد؟

فکر می کنم که نیاز به اینست که یکسری حقایق بازگو شود. حقایق در زمان خودش روشن می شود. من به دلیل اینکه مدیرکل هستم خیلی چیزها را نمی توانم عنوان کنم. یکی از نقدهایی که دوستان بر بنده دارند این است که می گویند شما عکس العمل هایتان سریع است. شاید بخاطر این است که در ورزش رزمی بوده ام اما  واقعیت امر این است که جایگاه مدیرکلی را محافظه کارانه می بینم اگرچه عده ای حواشی فراوانی برای حوزه ورزش درست کردند.

هرگز به دنبال استفاده ابزاری از ورزش و عنوان نبودم اما حرف های زیادی درخصوص برخی افراد پوشالی که ادعای قهرمانی و اثرگذاری در حوزه ورزش استان دارند، دارم. عده ای که فوج فوج این طرف و آن طرف می روند و صحبت می کنند! کل رزومه شان را نگاه کنید و همه شان را با هم جمع کنید شاید به اندازه مثلاً یک مدال محمد رهبری نشود. سراسر کشور را ببینید که کدام استان توانسته 16 قهرمان ملی را استخدام کند؟ استان اصفهان دوره قبل در المپیک مدال گرفت درصورتی که ما تقریباً شصت سال پیش گرفتیم. در المپیک 2020 ببینید در چه رشته ای حتماً مدال خواهیم گرفت و در چه رشته هایی بازیکن خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار