در پی افت قیمت محصولات کشاورزی صورت گرفت
به‌دلیل افت قیمت محصولات کشاورزی، امروز کشاورزان با ریختن محصولات خود جلوی دفتر حمزه نماینده مردم قلعه‌گنج، رودبار، فاریاب، منوجان و کهنوج در مجلس شورای اسلامی بار دیگر اعتراض کردند.
کد خبر: ۵۹۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹ 25 April 2018

کشاورزان جنوب کرمان در پی عدم ورود جدی نماینده مردم قلعه‌گنج، رودبار، فاریاب، منوجان و کهنوج در مجلس شورای اسلامی و مسوولان مربوطه برای حمایت از این کشاورزان به‌دلیل افت قیمت محصولات کشاورزی، امروز با ریختن محصولات خود جلوی دفتر کار نماینده مجلس بار دیگر اعتراض کردند.

با توجه به اینکه پنج شهرستان جنوبی کرمان به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات صیفی نظیر گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی ، خیار، هندوانه، پیاز و ... هستند، کشاورزان این منطقه برای چندمین بار متوالی طی سالیان گذشته در فروش محصولات خود ناکام ماندند.

تعدای از این کشاورزان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج اظهار کردند: شایسته نیست در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده‌اند محصولات ما کشاورزان اینگونه به باد فنا برود و مسوولان مربوطه به‌ویژه نماینده مجلس این کشاورازان را در این اوضاع فلاکت بار به حال خود رها کرده و برای حمایت از آن‌ها هیچگونه اقدامی انجام ندهند.

این کشاورزان تاکید داشتند: قریب به یک ماه است که ما کشاورزان با توجه به شروع فصل برداشت، قادر به فروش محصولات خود به‌دلیل افت شدید قیمت نبوده و علی‌رغم اعتراض‌های پی در پی مسؤولان مربوطه هیچگونه تدبیری در این‌باره نداشته‌اند.

آنها بر این باور هستند با توجه به اینکه خشک شدن تالاب جازموریان و وقوع خشکسالی در جنوب کرمان بعدا عواقب آن به شهرهای شمالی استان می‌رسد، مسؤولان مربوطه با لابی‌گری‌های سیاسی و با عدم حمایت از کشاورزان سعی در بهبود وضعیت سفره‌های زیرزمینی دارند که قطعا با عدم حمایت از ما کشاورزان، دیگر کشاورزی در جنوب کرمان معنی ندارد.

این کشاورزان گفتند: توقعی که از نماینده داشتیم حل بحران فروش محصولات کشاورزی‌مان بوده که متاسفانه نماینده و مسؤولان مربوطه با گذشت حدود یک‌ماه از شروع این بحران قادر به ساماندهی آن نبوده‌اند.

این کشاورزان با بیان اینکه تمام محصولات‌شان نظیر گوجه‌فرنگی، هندوانه، سیب‌زمینی و ... با افت شدید قیمت مواجه شده‌اند، تاکید کردند: با توجه به اینکه قیمت محصولات کشاورزی بسیار افت کرده است بعضا کشاورزان بدلیل به‌صرفه نبودن قیمت، تمایلی به برداشت محصولات کشاورزی خود نداشته و محصولات کشاورزی و زمین آن را رها کرده‌اند.

کشاورزان زحمت‌کش جنوب کرمان می‌گویند: همه ساله با شروع و پایان فصل کشت و برداشت، تعداد زیادی از جوانان این منطقه که هیچ‌گونه شغلی ندارند بر سر زمین‌های کشاورزی مشغول به‌کار می‌شوند و برای خود کسب درآمد می‌کنند، مسؤولان مربوطه بدانند که عدم بهبود این وضعیت و نابودی کشاورزی جنوب کرمان دارای تبعات اجتماعی زیادی مانند سرقت، ناامنی و روی آورد جوانان به شغل‌های کاذب می شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار