با هدف ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی
تعدادی از شهروندان قلعه‌گنجی با هدف ارتقای سطح کتاب‌خوانی، اقدم به راه‌اندازی نخستین کافه کتاب خودجوش در قلعه‌گنج کردند.
کد خبر: ۵۹۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰ 25 April 2018

تعدادی از شهروندان قلعه‌گنجی برای ارتقای سطح کتاب‌خوانی در بین شهروندان اقدم به راه‌اندازی نخستین کافه کتاب خودجوش در سطح شهر قلعه‌گنج کردند.

این کافه کتاب که هر هفته در یک مکان متفاوت در سطح شهرستان برگزار می‌شود، مورد استقبال بی‌نظیر شهروندان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

در این کافه کتاب که متشکل از اساتید، شاعران، نویسندگان، خبرنگاران، هنرمندان و ... است، حضار اقدام به معرفی کتاب‌های با ارزش و دارای بار علمی بالا برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌کنند.

این کافه کتاب هر هفته دارای میهمانانِ ویژه‌ای است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان یکی از میهمانان ویژه این کافه کتاب بوده است.

حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان در نخستین کافه کتاب جنوب کرمان گفت: کافه کتاب قلعه‌گنج برای نخستین بار در جنوب کرمان انجام شده است و با هماهنگی‌های انجام شده با نمایندگان صندوق اعتباری هنر این کافه کتاب به مبلغ ١٠٠ میلیون ریال تجهیز می‌شود که ٥٠ میلیون ریال آن اعطای کتب عمومی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است.

علی اکبرزاده از گردانندگان نخستین کافه کتاب جنوب کرمان نیز می‌گوید: با توجه به اینکه کتاب نقش بسیار موثری در پیشرفت یک جامعه دارد برآن شدیم که با همکاری تعدادی از هنرمندان شهرستان قلعه‌گنج نخسین کافه کتاب را برای ارتقای سطح مطالعه و فرهنگ کتاب‌خوانی برای شهروندان قلعه‌گنجی راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه می‌دهد: این نشست‌ها با استقبال گرم شهروندان و دوستداران کتاب مواجه شده است و این جلسات علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی به مکانی برای گردهمایی نخبگان شهرستان جهت تبادل نظر نیز تبدیل شده است.

اکبرزاده گفت: در دقایق اولیه این جلسات توسط یکی از اساتید تند‌خوانی، مهارت تند‌خوانی را به شهروندان آموزش می‌دهیم و همچنین به‌منظور آشنایی بیشتر شهروندان در حوزه شعر و ادب تعدادی از شاعران شهرستان اقدام به خواندن شعرهای با لهجه محلی و همچنین شاهنامه‌خوانی می‌کنند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار