حجت‌الاسلام‌ رفیعی مطرح کرد
استاد حوزه علمیه قم گفت: گاهی زمینه‌های انجام گناه، فرهنگی است و انسان گناه کار، جهل دارد، اما گاهی زمینه‌های انجام گناه اجتماعی است و فرد به دلیل حضور در یک محیط خاص، دست به گناه می‌زند.
کد خبر: ۶۰۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۲ 05 May 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ناصر رفیعی شامگاه جمعه در جلسه سخنرانی در مسجد چهارمردان با اشاره به لزوم توجه انسان به یاد خداوند اظهار کرد: انسان باید همیشه به یاد خداوند باشد و به عاقبت گناه فکر کند، انسان اگر به شخصیت خودش توجه داشته باشد، گناه نمی‌کند.

وی ادامه داد: فهم آیات قرآن اهمیت زیادی دارد و گاهی محافظت از این کتاب آسمانی دارای اهمیت بیشتری از حفظ قرآن است، خوارج آیات قرآن را حفظ بودند، اما مفاهیم این کتاب آسمانی را نمی‌فهمیدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر انسان همیشه یاد معاد را در نظر داشته باشد، دیگر گناه نخواهد کرد، تفکر در یاد معاد اهمیت زیادی دارد.

رفیعی شناخت زمینه گناه را بازدارنده از انجام آن دانست و تصریح کرد: گاهی زمینه‌های انجام گناه، فرهنگی است و انسان گناه کار، جهل دارد، اما گاهی زمینه‌های انجام گناه اجتماعی است و فرد به دلیل حضور در یک محیط خاص، دست به گناه می‌زند، به همین دلیل اسلام بر انتخاب همسر مناسب تاکید دارد.

وی ادامه داد: انسان اگر زمینه‌های گناه را بشناسد، به راحتی می‌تواند جلوی ارتکاب گناه را بگیرد، گناه قبح شخصیت انسان را می‌شکند و آثار منفی دارد , انجام گناه نافرمانی خداوند است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: ماه شعبان ماه استغفار است و انسان باید در این ماه به توبه از گناهان خود بپردازد، توبه یکی از الطاف خداوند به بندگان است و کسی که توبه کند، خداوند سیئات او را به حسنات تبدیل خواهد کرد. کسی که واقعا توبه کند، خداوند گناهان او را در روز قیامت حتی به خودش نشان نخواهد داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار