علی مطهری با صراحت تمام از امام جمعه مشهد انتقاد کرده است. با این حال جعفرزاده ایمن آبادی میگوید او محافظه‌کار‌تر شده است.
کد خبر: ۶۲۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 18 June 2018
به گزارش تابناک : علی مطهری در کجای سیاست ایران ایستاده است؟ با اینکه حرف او آنقدر در جامعه تاثیر دارد، چرا هنوز تلاشی برای تشکیل حزب و سازماندهی یاران و نزدیکان انجام نداده است؟ البته در مجلس نهم و دهم فهرستی با نام صدای ملت و با تصویر مرحوم مدرس منتشر کرده بود اما آن فهرست‌ها چندان توفیقی نداشتند و مطهری هم سامان دادن آن را ادامه نداد!
 
همه سیاستمداران می‌دانند علی مطهری یکی از چهره‌های همچنان موثر در سیاست ایران است که لاریجانی، داماد خانواده مطهری هم توانسته مانع نطق‌های او شود.

جنجال نطق‌های مطهری کم نبوده و از مرزهای تهران فراتر رفته است. از جمله سخنرانی او در اصفهان که باعث شد سپاه صاحب‌الزمان اصفهان از مطهری شکایت کند. البته که در این شکایت‌ها مطهری هم دست بسته نیست. مثلا بعد از لغو سخنرانی او در اربعین، از مقامات قضایی خراسان شکایت کرد. چنانچه بعد از حادثه‌ای که در شیراز پیش آمد، از ضاربان شکایت کرده بود. نماینده تهران در سراسر ایران ماجراهایی داشته است که او را تبدیل به چهره ملی سیاست کرده است.

همین دیروز بود که مطهری تیغ انتقاد خود را به سمت علم الهدی امام جمعه مشهد برد و در یادداشتی نوشت: «آقای علم الهدی امام جمعه مشهد به نمایندگان مجلس هشدار داده است که حواستان جمع باشد در تاریخ اسمتان دنبال مملکت فروشان نیاید و نگویند شما هم با تصویب FATF جزو مملکت فروشان بودید. اولا اگر بنا بود نمایندگان مجلس تشخیص‌های آقای علم الهدی را ملاک تصمیم‌های خود قرار دهند امروز اثری از جمهوری اسلامی نبود و انقلاب اسلامی را دو دستی تقدیم آمریکا و اسرائیل کرده بودیم؛ چرا که همیشه انقلاب‌ها بیشترین ضربه را از ناحیه دوستان ناآگاه خود دریافت می‌کنند. ثانیا این گفته آقای علم الهدی شاید بتواند به کشف منشأ پیامک‌های بعضا تهدیدآمیز ارسالی از مشهد برای نمایندگان در ایام طرح لایحه مرتبط با FATFکمک کند.»

سیاستمدار شدن و آزادگی!

جعفرزاده ایمن آبادی درباره مطهری به رویداد۲۴ می‌گوید: علی مطهری در مجلس دهم ملاحظات نواب رییس را رعایت می‌کند و دیگر ما شاهد مطهری سابق نیستیم. از همه جا به وی توصیه شده که اگر می‌خواهد نواب رییس بماند باید در بعضی مسائل ابداً ورود پیدا نکند. از زمانی که طرح شکایت از علی مطهری توسط بعضی از نمایندگان به خاطر دیدارش با آقای خاتمی که به همراه برخی همکاران بود تهیه شد، او را محافظه‌تر از همیشه کرد. آن شکایت این‌طور نبود که چرا آقای مطهری با آقای خاتمی دیدار کرده بلکه به این خاطر بود که آن نمایندگان معترض می‌گفتند چرا نایب رییس مجلس با آقای خاتمی دیدار کرده است. یعنی به نوعی اعتراض به این شده بود که نمی‌شود در جایگاه نایب رییسی مجلس به دیدار خاتمی رفت وگرنه در آن دیدار، نمایندگان دیگری هم حضور داشتند ولی هیچ‌گاه از آن افراد، شکایتی نشد. پس از این شکایت، آقای مطهری در دیدارهای بعدی نمایندگان با آقای خاتمی حاضر نشد. صحبت‌های شجاعانه علی مطهری در بسیاری مواقع بازدارنده بوده و همین که عده‌ای هراس این را داشته باشند که امکان دارد مطهری هر لحظه تلنگر و تشری به آن‌ها بزند، خود نشان از تاثیرگذاری حرف‌های او دارد. بسیاری از مردم معتقدند مطهری زبان گویای آن‌هاست و حرفی که آن‌ها دوست دارند را به زبان می‌آورد و همین موضوع همیشه به محبوبیت مطهری در جامعه کمک کرده است.

آنطور که ایمن آبادی می‌گوید مطهری در دوراهی سخت آزاده بودن و سیاستمدارن بودن قرار گرفته است. گرچه حامیان مطهری او را سیاستمدار آزاده بخوانند.

 

 

منبع : رویداد 24

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار