آیت الله موسوی جزایری:
امام جمعه اهواز با بیان اینکه بیشتر اصناف و بازاریان حلال خور و همیشه در امر خیر پیش قدم هستند، گفت: تنها برخی از بازاریان و اهل کسبه که گروه خاصی هستند احتکار ایجاد می کنند که موجب هرج و مرج می شوند و باید دولت به این مساله رسیدگی کند. دولت نباید اجازه دهد که این افراد زندگی مردم را سیاه کنند.
کد خبر: ۶۲۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 22 June 2018

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه امروز (یکم تیرماه) اهواز با اشاره به محتوای نهج البلاغه و فضیلت این کتاب اظهار کرد: کتاب آسمانی ما قرآن است اما کتاب با فضیلت پس از قرآن نهج البلاغه می باشد که کلمات حضرت امیرالمومنین(ع) در این کتاب گنجانده شده و مانند این کتاب وجود ندارد. نهج البلاغه برادر قرآن نام دارد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: نهج الاغه سه بخش دارد و 241 خطبه امام علی(ع)، 79 نامه و 480 جمله گویا از ایشان در این کتاب جمع آوری شده است. در این نامه ها که از امام علی(ع) در نهج البلاغه درج شده دستور العمل هایی وجود دارد. مشابهی برای این کتاب مقدس در سرتاسر دنیا وجود ندارد و دراوج حکمت الهی و بی نظیر است.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: در کتاب نهج البلاغه به حاکمان دستورالعمل هایی داده می شود که چطور رفتار کنند. امام علی(ع) در این کتاب اصناف جامعه را تقسیم کرده و برای هر صنف دستور العملی ذکر کرده است.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: امام علی(ع) نیروهای مسلح را نخستین صنف در جامعه اسلامی معرفی کرده است که نشانه از اهمیت موضوع است. دستگاه قضایی صنف دوم عنوان شده اند. زمانی که قاضی توسط والی انتخاب می شود باید دارای سواد بالا و عادل باشد. کارگزاران و مدیران دولتی صنف سوم عنوان شده اند و ویژگی و وظایفشان در نهج البلاغه وجود دارد. همچنین چارچوب نظام اسلامی، نیروهای مسلح، دستگاه قضایی، سیاسی و اقتصادی شرح داده شده است.

وی افزود: صنف چهارم در خصوص ماموران دریافت مالیات و چگونگی تامین خزانه کشور است. دبیران و کاتبان صنف پنجم و تجار، صنعتگران در جامعه صنف ششم عنوان شده اند. امام علی(ع) شرح وظایفی برای این صنوف و وظایف دولت نسبت به آنها در نهج الباغه شرح داده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به گزارش رئیس سازمان بازرسی کشور در خصوص خرید هفت میلیون قطعه سکه توسط 50 نفر، تصریح کرد: خرید این تعداد سکه توسط تنها 50 نفر موجب افزایش دو برابری قیمت سکه ظرف چهار یا پنج روز شد. اقدام این افراد با در دست گرفتن این سکه ها برای ایجاد احتکار بوده است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه بیشتر اصناف و بازاریان حلال خور و همیشه در امر خیر پیش قدم هستند، بیان کرد: تنها برخی از بازاریان و اهل کسبه که گروه خاصی هستند احتکار ایجاد می کنند که موجب هرج و مرج می شوند و باید دولت به این مساله رسیدگی کند. دولت نباید اجازه دهد که این افراد زندگی مردم را سیاه کنند. احتکارگران در بازار ارز تنها چند نفر در تهران بودند و نباید همه بازاریان بدنام شوند.

وی عنوان کرد: امام علی(ع) درباره این صنف احتکارگر به مالک اشتر فرموده اند که ای مالک اشتر برخی اهل احتکار هستند و روزگار مردم را سیاه می کنند و حتی جلوی نان و آب را می‌گیرند، در خرید و فروش زور می گویند و زندگی را برای مردم سخت می‌کنند. اینکه این افراد آزادانه دست به این کار بزنند عیبی برای دولت محسوب می شود و نشان می دهد که دولت توان جلوگیری از آنها را ندارد. در حالی که در قانون اساسی آمده است که دولت مجری عدالت است و در چارچوب نظام اسلامی امام علی(ع) نیز آمده که دولت باید ریشه ظلم را بکند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: دولت موظف است جلوی این انسانهای خبیث و احتکارگر را بگیرد و گرنه نظام اسلامی را متزلزل می کنند. دولت باید هر چه سریع‌تر به این بی نظمی خاتمه دهد و آن را طول ندهد و نگذارد کاسه صبر مردم لبریز شود و مایوس شوند. اگر این مسائل ادامه پیدا کند کشور را به قتلگاه سقوط می کشاند.

آیت الله موسوی جزایری بیان کرد: گاهی اوقات مسئولان برای پاسخ گویی به مشکلات اقتصادی ایجاد شده تنها به اظهار تاسف اکتفا می کنند، شما که دولت هستید و قوه قضاییه نیز همراه شماست حق ندارید بگویید متاسفیم. پس شما چکاره کشور هستید؟ از اینکه اینگونه مسایل را می‌بینم زجر می‌کشم چراکه همه این مشکلات اقتصادی راه حل های اسلامی و عقلایی دارد.

وی در خطبه دوم اظهار کرد: کولرهای گازی در مناطق گرمسیری مانند خوزستان مثل نان و آب است و مجبوریم اینگونه وسایل خنک کننده را وارد کنیم اما متاسفانه قیمت یک دستگاه کولر گازی به دلیل افزایش نرخ ارز از دو میلیون تومان به پنج میلیون تومان رسیده است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: تجار می گویند که دولت دلار دولتی با نرخ 4200 تومان برای وارد کردن وسایل خنک کننده را اختصاص نداده است که اگر این حرف صحت داشته باشد دولت کار بسیار بدی کرده است و خطای بزرگی از سوی دولت و رییس بانک مرکزی سر زده است زیرا کولر گازی در این مناطق جزو لوازم حیاتی محسوب می شود و مانند لوازم آرایش نیست. اما اگر واردکنندگان منکر اختصاص نرخ دولتی می شوند باید با آنها برخورد شود زیرا دود این اتفاق به چشم مردم می رود.

وی عنوان کرد: دولت خودش می تواند برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا را مستقیم به مردم عرضه کند و انجام این کار بسیار راحت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار