مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قم گفت: تدوین تقویم گردشگری در استان با جدیت دنبال می‌شود و درزمینهٔ ایجاد موزه‌های بزرگ دینی و مردم‌شناسی با کمک دستگاه‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش این موزه‌ها را تأسیس می‌کنیم.
کد خبر: ۶۲۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ 24 June 2018

 

به گزارش تابناک قم، حمید یزدانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم که در سالن همایش ونوس برگزار شد، اظهار داشت: استان قم دارای جایگاه و ارزش بسیار بالایی است و نقش برجسته آن در جهان اسلام و دنیا بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: شهر قم به‌عنوان یکی از شهرهای گردشگری مذهبی و به‌عنوان قطب دینی و علمی شناخته می‌شود و باید از این ظرفیت بسیار بالا برای ترویج معارف دینی استفاده کرد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قم تصریح کرد: نسبت به اماکن گردشگری کهن همیشه با تعامل با همه دستگاه‌های اجرایی استان خواهیم بود و تلاش می‌کنیم درزمینهٔ حفظ هویت ایرانی اسلامی و شیعی خود با تلاش فراوان با مشارکت حوزه علمیه و دستگاه‌های اجرایی تلاش فراوان داشته باشیم.

یزدانی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی با توجه به توانایی فراوانی که در قم وجود دارد رشته‌های هنری آن را گسترش می‌دهیم و آن را به تعداد بیشتری می‌رسانیم و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و به‌صورت دقیق آسیب‌شناسی کرده و به حمایت از هنرمندان استان می‌پردازیم.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درزمینهٔ آثار گردشگری و صنایع‌دستی اقدامات مناسبی انجام می‌شود و در بخش آموزش و بازاریابی و موضوعات مربوط به صنایع‌دستی به‌صورت جدی فعالیت می‌کنیم.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قم بیان کرد: تلاش می‌کنیم دو اثر فاخر استان را در سازمان جهانی نامزد کنیم تا در جهان اسلام موردنظر قرار بگیرد و در ثبت آثار ارزشمند استان به‌عنوان آثار ملی کوشا خواهیم بود و با کمک دستگاه‌های استان نخستین و یا بزرگ‌ترین همایش ثبت آثار ملی در استان را اجرا کنیم.

یزدانی عنوان کرد: تدوین تقویم گردشگری در استان با جدیت دنبال می‌شود و درزمینهٔ ایجاد موزه‌های بزرگ دینی و مردم‌شناسی با کمک دستگاه‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش این موزه‌ها را تأسیس می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درزمینهٔ جذب سرمایه‌گذاری در استان اهتمام جدی داریم و در برقراری ارتباط با گروه‌های مردم‌نهاد تلاش مضاعف می‌کنیم و این رابطه روزبه‌روز صمیمی‌تر شود.

سید جواد جلالی نژاد رئیس انجمن صنفی مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی استان قم نیز در این مراسم گفت: باید همه حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی در استان قم توسعه پیدا کند، باید شهر قم به‌عنوان شهر کریمه اهل‌بیت (س) بهتر به مسافران معرفی شود تا شاهد افزایش سفر مسافران به این شهر باشیم.

وی عنوان کرد: باید مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان قم به بحث صنایع‌دستی توجه کند، هنوز بسیاری از مسافران استان قم را به‌عنوان استان معبر می‌شناسند و حضور مسافران در قم در حد چند ساعت است.

رئیس انجمن صنفی مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی استان قم تصریح کرد: توجه به صنایع‌دستی و میراث فرهنگی می‌تواند که افزایش اقامت مسافران را در استان قم به دنبال داشته باشد.

جلالی نژاد بیان کرد: طی سال‌های اخیر شاهد یک تحول در این مجتمع‌ها بودیم و مجتمع‌های بین‌راهی در استان قم در تراز بین‌المللی هستند.

وی عنوان کرد: طی سال‌های اخیر تلاش زیادی برای عرضه صنایع‌دستی در نمایشگاه‌ها و مجتمع‌های گردشگری استان قم صورت گرفت، اما به اهدافی که باید در صنایع‌دستی استان قم می‌رسیدیم، نرسیدیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار