نماینده مردم شیراز درمجلس : یکی از دغدغه‌های اساسی عشایر برای ماندگاری در عرصه تولید،نداشتن چراگاه مناسب برای دام هایشان است؛زیرا ارگان‌های رسمی کشور مراتع عشایر را تصرف کرده‌اند.
کد خبر: ۶۳۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 17 July 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری  درباره وضعیت عشایر در استان فارس،گفت:یکی از دغدغه‌های اساسی عشایر برای ماندگاری در عرصه تولید،نداشتن چراگاه مناسب برای دام هایشان است؛زیرا ارگان‌های رسمی کشور مراتع عشایر را تصرف کرده‌اند.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات عدیده ایکه عشایر کشور با آن روبروهستند،معضل خشکسالی است،تصریح کرد:محدودیت برای چرای دام‌های عشایر،ساختار برنامه ریزی تولیدی محصولات دامی و لبنی عشایر را برهم می‌زند و این درحالی است که ما فاصله چندانی با خودکفایی در تولید گوشت نداریم.

وی ادامه داد:با توجه به ظرفیت تولید دام درکشور جا دارد که سرمایه گذاری بهینه در تولید دام در اولویت قراربگیرد و این درحالی است که متاسفانه عشایر با مشکلاتی نظیر کمبود نهاده‌های دامی،مسیرهای صعب العبور و محدودیت چرایی دام در برخی مراتع روبرو هستند که جا دارد با توجه به نقشیکه عشایر در تامین کالاهای اساسی غذایی کشور دارند،مورد حمایت ویژه قرار بگیرند.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود:خشکسالی و بارش های کم اثر، تاثیر معکوس و منفی بر جریان تولید درمیان عشایر گذاشته است.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس بااشاره به گلایه عشایر از تصرف مراتع فارس توسط ارگان های رسمی،یادآورشد: جلوگیری از واردات گوشت با سرمایه گذاری در دامدارهای عشایری و استفاده از ظرفیت تولید در دامداریهای کشور به سادگی میسرمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار