پس از انتخابات پنجمین دوره شورای شهر مشهد و انتخاب یکپارچه لیست امید همگان منتظر تغییرات ملموس در حوزه هایی بودند که تا پیش از انتخابات یکایک منتخبین لیست امید در نطق ها و شعارهایشان به عنوان نقاط ضعف مدیریت شهری قبل از آن نام می بردند.
کد خبر: ۶۳۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 19 July 2018

به گزارش تابناک رضوی؛پس از انتخابات پنجمین دوره شورای شهر مشهد و انتخاب یکپارچه لیست امید همگان منتظر تغییرات ملموس در حوزه هایی بودند که تا پیش از انتخابات یکایک منتخبین لیست امید در نطق ها و شعارهایشان به عنوان نقاط ضعف مدیریت شهری قبل از آن نام می بردند.

مواردی از قبیل عدم شفافیت و ضعف در اطلاع رسانی مناسب و تقویت نام مشهد به عنوان یک نشان معتبر در حوزه گردشگری . از طرفی با انتخاب تقی زاده خامسی به عنوان شهردار مشهد و علاقه اش به عرصه رسانه این گمان تقویت شد که مدیریت جدید شهری در حوزه رسانه و تبلیغات اقدامات موثر و ثمربخشی را انجام خواهد. اما آن چه پس از ده ماه از آغاز فعالیت شورای پنجم و شهردار جدید شاهد هستیم ضعف شدید روابط عمومی در مدیریت شهری است.

به واقع مدیریت روابط عمومی شهرداری به دلیل تعریف پلان های کارساز و هدفمند رسانه ای و مطلع ساختن شهروندان از عملکرد مدیران شهری بیشتر سرگرم برگزاری جشن ها و دورهمی هایی است که به فرض مفید فایده بودن غالباً در حوزه وظایف سازمان اجتماعی - فرهنگی تعریف می شود.

به بیانی دیگر در حال حاضر شهرداری مشهد فاقد یک نهاد رسانه ای عملیاتی است و مدیران به ظاهر رسانه ای بیشتر توان و وقت خود را صرف امور هنری و حضور در جلسات و دیدارهای نمایشی می کنند.

در ده ماه گذشته حداقل انتظار از مدیریت روابط عمومی شهرداری برگزاری منظم و دوره ای نشست خبری شهردار با اصحاب رسانه و حتی برگزاری جلسات هم اندیشی با مدیران رسانه ای و مطبوعاتی استان بود که متاسفانه در دوره مدیریت مدیر کل جدید صورت نپذیرفته است.

شاید توجیه مدیرکل محترم بر اصرار ایشان و انکار جناب شهردار برای برگزاری نشست های خبری و گفت و گوی جمعی با اصحاب رسانه باشد که باز هم این امر نشان از عدم نفوذ مدیر محترم در اقناع جناب شهردار در حوزه رسانه دارد.

در پایان امید است شهردار محترم مشهد با بررسی عملکرد تیم رسانه ای خود و استفاده از ظرفیت مدیران و کارشناسان رسانه ای اقدامی جدی در جهت افزایش آگاهی شهروندان از اقدامات صورت گرفته و افزایش رضایت مندی زائران و مجاوران امام رئوف از طریق شناخت واقعی و رفع خواسته ها و نیازهای ایشان به عمل آورد.

منبع:جام جم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار