مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری ایلام گفت: ناهیان از منکر و عامران به معروف باید با توجه به اهمیت مساله و تاثیرگذاری آن، حفظ کرامت انسانی طرف مقابل را مد نظر داشته باشند چرا که اصل دین اسلام حراست از کرامت و شان انسان ها است.
کد خبر: ۶۵۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 17 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مریم شادی وند در همایش بزرگ نقش امر به معروف و نهی از منکر در تحکیم بنیان خانواده استان ایلام اظهار کرد: ناهیان و عامران باید بدانند که صرف انجام این فریضه ملاک نیست بلکه نوع و شیوه انجام آن از اهمیت بیشتری برخودار است.

وی با بیان اینکه هدف از انجام امر به معروف و نهی از منکر رسیدن به قرب الهی است، افزود: وقتی این فریضه مهم تاثیرگذار است که فرد عامر و ناهی نسبت به سلامت رفتار گفتار و افکار خود اهتمام داشته باشد و سپس اقدام به امر به معروف و نهی از منکر دیگران کند.

شادی وند یادآور شد: باید فرد عامر و ناهی موارد و حدود نواهی و معروف ها را بشناسد و نیز آداب و شرایط خاص انجام امر به معروف و نهی از منکر را برای تاثیرگذاری بیشتر اقدام خود رعایت کند.

مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری ایلام تاکید کرد: به فرموده قرآن کریم اهتمام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در واقع دفاع و حفاظت از حریم خداوند است چرا که توجه جوامع اسلامی به این فرایض الهی با کرات در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است.

شادی وند با بیان اینکه اصول امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما به خوبی تبیین نشده، گفت: بی توجهی به فرامین دینی و رعایت اصول این مضامین موجب ایجاد شکاف نسلی در بین خانواده ها و جامعه می شود.

این همایش با حضور جمعی از بانوان طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی برگزار شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار