هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های ارتش در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح با حضور یگان‌های نمونه ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 17 September 2018

به گزارش تابناک : همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی در استان اصفهان در نظر گرفته شده است که از مهمترین این برنامه‌‌ها می‌توان به برگزاری رژه هفته دفاع مقدس به میزبانی ارتش اشاره کرد، در این رژه یگان‌های نمونه ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مشارکت دارند.

حجت‌الاسلام سید عباس قریشی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رژه نیروهای مسلح همزمان با 31 شهریور و در نخستین روز هفته دفاع مقدس، به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور یگان‌های نمونه سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در مقابل گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رژه نیروهای مسلح استان اصفهان در شهرهای اصفهان، آران و بیدگل و شهرضا برگزار می‌شود، افزود: سخنرانی امیر سرتیپ دوم ستاد محسن آذرافروز، ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، افتتاحیه نمایشگاه دفاع مقدس در محل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان، انجام عملیات نمایشی و رزمی در میدان امام اصفهان در طول هفته دفاع مقدس و دیدار فرماندهان و کارکنان ارتش با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و برگزاری نماز وحدت از جمله برنامه‌های نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس امسال است.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌های ارتش در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد بیان کرد: برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری محافل انس با قرآن در یگان‌های ارتش، برگزاری دوره 3 روزه بصیرت خانواده برای کارکنان کادر ارتش، برگزاری مسابقات فرهنگی و مقاله نویسی از جمله برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی گفت: 8 مهرماه سالروز عملیات ثامن ائمه و شهادت شهیدان فلاحی، کلاه‌جو، کلاهدوز و جهان آرا است که مراسم ویژه‌ای به این مناسبت برگزار می‌شود و به همین دلیل برنامه‌های هفته دفاع مقدس در 8 روز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی عنوان کرد: بهترین دستاوردهای دفاع مقدس این پیام و سخنان امام راحل است که ایشان فرمودند ما انقلاب خود را در جنگ تحمیلی به جهان صادر کردیم و دوستان و دشمنان خود را شناختیم، ما در دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیده‌ایم که روی پای خود بایستیم و ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم و ریشه‌های انقلاب اسلامی را محکم کردیم؛ در حقیقت توجه به این سخنان امام راحل پیام‌های مهمی را برای ما در بر دارد.  

هوانیروز برای اطفاء حریق شهرها وارد عمل می‌شود

فرمانده پایگاه چهارم رزمی - پشتیبانی عمومی هوانیروز اصفهان در این نشست خبری اظهار داشت: این پایگاه، مأموریت‌های مختلفی همچون در زلزله کرمانشاه و سقوط هواپیمای در رشته کوه دنا را بر عهده داشته است و در گذشته 8 پایگاه اصلی اورژانس هوایی داشتیم که 5 شهر برای اورژانس هوایی هوانیروز اضافه شده است که 2 شهر توسط اصفهان پشتیبانی می‌شود.  

سرتیپ دوم خلبان ستاد علی عفیف با بیان اینکه ما در بالاترین سطح آمادگی رزمی برای انجام مأموریت‌های مختلف را داریم، افزود: قراردادی نوشته شده است که هوانیروز برای اطفاء حریق وارد عمل می‌شود همچنین پروژه‌های تحقیقاتی ارتش ادامه دارد که در زمان بهره برداری رسانه‌ای می‌شود.

 بومی سازی کامل سامانه‌های کشف پدافند هوایی

معاون هماهنگ کننده منطقه پدافند مرکزی شهید نصر اصفهانی در این نشست خبری با اشاره به نقش پدافند در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: پدافند حضوری مؤثری در عملیات‌ها مختلفی به ویژه طریق القدس، والفجر و بیت المقدس داشت و امروز توانسته است سامانه کشف خود را کاملاً بومی سازی کند.

سرهنگ ستاد محسن عباسی افزود: همه رادارها تولید داخلی است و در فرکانس‌های مختلف توانایی ساخت رادار را داریم، همچنین رادارهای قدیمی به‌روز شده و تکنولوژی آن تغییر پیدا کرده است، از سوی دیگر ساخت قطعات ریز سامانه‌ها در داخل یگان‌ها انجام می‌شود.  

وی با اشاره به اهمیت استان اصفهان و وجود مناطق هسته‌ای در این استان گفت: بخش زیادی از تکنولوژی و زیرساخت‌های پدافند کشور در استان اصفهان وجود دارد و پدافند منطقه اصفهان وظیفه پشتیبانی از 3 استان یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان را بر عهده دارد.

معاون هماهنگ کننده منطقه پدافند مرکزی شهید نصر اصفهانی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ پدافند هوایی سپاه با این مرکز عنوان کرد: پدافند هوایی اصفهان آمادگی لازم برای مقابله با هر گونه تهدید را دارد و تأمین دفاع هوایی مراسم رژه هفته دفاع مقدس بر عهده این مرکز است.

نیروی هوایی ارتش، نیروهای متخصص خود را در جنگ تحمیلی از دست داد

جانشین پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی نیروی هوایی ارتش در این نشست خبری با تشریح نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس گفت: نیروی هوایی ارتش دارای سابقه روشن در طول انقلاب اسلامی است و نقش مؤثری در پیروزی و ثبیت انقلاب اسلامی و دفاع از مرزهای کشور در 8 سال دفاع مقدس داشته است.

امیر محسن میرسمیعی گفت: نیروی هوایی ارتش بخش زیادی از نیروهای متخصص خود را در طول دفاع مقدس از دست داد اما امروز با تکیه بر توان و دانش داخلی، توانسته است نیروهای ارزشی و متعهدی را در دانشکده‌های آموزشی خود تربیت کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار