رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:
در ششمین جلسه هیئت امناء ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که در محل دادگستری کل استان برگزار گردید ضمن بررسی پرونده های مددجویان واجدالشرایط موارد تجلیل از خیرین ونیکوکاران و اطلاع رسانی از اقدامات انجام گرفته مورد تأکید قرار گرفت.
کد خبر: ۶۵۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 17 September 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی / در ابتدای این جلسه پژمان پروین مدیر کل زندانهای استان و دبیر هیئت امناء ستاددیه در گزارشی از آزادی ۱۱۶ زندانی جرائم غیر عمداز ابتدای سال تا نیمه شهریورماه خبر داد و اعلام داشت: از این تعداد مددجوی آزاد شده ۱۰۷ نفر مرد و نه نفر زن می باشند که با بدهی حدود چهل وهشت میلیلرد ریال موجبات آزادی آنان از زندان فراهم گردید.

دبیر هیئت امناء ستاد دیه خراسان شمالی به گذشت ۱۲ میلیارد ریالی شکات در این پرونده ها به کمک مددکاران اجتماعی زندانها و ستاد دیه اشاره نمود و اعلام داشت:فرایند آزادی این تعداد از زندانیان با کمک های بلاعوض خیرین استانی،ستاد دیه کشور،صندوق تأمین خسارت های بدنی،و پذیرش اعسار از سوی محاکم قضایی تکمیل شده است و موجبات آزادی این تعداد زندانی جرائم غیر عمدفراهم گردید.

وی ضمن اعلام آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیر عمد در مرحله نخست کمک های مردم در برنامه تلویزیونی ماه عسل اظهارداشت: با اختصاص پنجاه درصد از اعتبارات در نظر گرفته شده نیز تعدادی دیگر از مددجویان جرائم غیر عمد از این محل ازاد خواهند شد.

مدیر کل زندانهای خراسان شمالی تعداد زندانیان جرائم غیر عمد زندانهای استان را تا اوایل شهریور ماه ۱۳۸ نفر اعلام نمود و اظهار امیدواری نمود تا با کمک های خیرین ونیکوکاران موجبات آزادی این تعداد زندانیان نیز از سطح زندانها ی استان فراهم گردد.

حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان و رئیس هیئت امناء ستاد دیه خراسان شمالی نیز در سخنانی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسن (ع) اظهار داشت: دستگیری از نیازمندان و تهی‌دستان جامعه در زمینه‌های مختلف به عنوان یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است و هر کس به فراخور توان و امکانات و توانمندی‌های خویش باید در این راستا تلاش نماید.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه خراسان شمالی با اشاره به لازمه اجرای عدالت ترمیمی ، کمک های ستاد دیه را در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد یکی از روش های عدالت ترمیمی دانست و خاطر نشان ساخت:کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که فاقد سوابق کیفری می باشند کمک خواهد نمود به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین خانواده های آنان که در معرض این گونه آسیب ها در جامعه قرار میگرند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تشکر از کمک های خیرین ونیکوکاران استان در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اظهار داشت: افراد خیر و نوعدوست باید با بستن کمر همت و تقویت روحیه انفاق خلاء‌های موجود در زندگانی افراد تهی‌دست و فقیر در جامعه را جبران کنند و با این کار بستر تحقق عدالت اجتماعی را در جامعه تقویت بخشند.

اطلاع رسانی از اقدامات انجام گرفته در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد،برنامه ریزی به منظور تجلیل از خیرین ونیکوکاران و برگزاری جلسه با مدیران عامل بانک ها جهت اعطاء تسهیلات قرض الحسنه در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از دیگر مواردی بود که از سوی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

در این جلسه و پس از استماع پیشنهادات دیگر اعضاء نهایتاً پرونده مددجویان واجد الشرایط مورد بررسی و با کمک به آزادی ۱۱ مددجوی جرائم غیر عمد از سوی ستاد دیه استان در ایام فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی مورد موافقت قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار