فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:
تابناک کرمان- فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: مسائل و مشکلات اقتصادی و جنگ روانی همه برطرف می‌شود و اینها چیزی نیست که بتواند به انقلاب و نظام لطمه بزند.
کد خبر: ۶۵۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 18 September 2018

به گزارش تابناک کرمان، نقل قول از ایسنا، سردار "غلامعلی ابوحمزه" عصر امروز 26 شهریور ماه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان با اشاره به بحث عاشورا و کربلا، اظهار کرد: چرا حادثه کربلا به وجود آمد و چرا در یک طرف 72 نفر و در یک طرف لشکر هزاران نفری در مقابل امام حسین(ع) و یارانش ایستادند، اظهار کرد: نکته ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند اینکه ما باید در کنار درس‌های عاشورا باید از آن عبرت بگیریم و باید بتوانیم هرچه بیشتر رسالت سنگینی که نسبت به نظام، انقلاب، ولایت و ارزش‌های متعالی کشور داریم به بهترین وجه انجام دهیم.

وی افزود: کالبدشکافی جریان کربلا عبرت‌ها را به انسان می‌دهد و دقیقاً همان جریان‌هایی که مقابل امام حسین(ع) و 72 تن از یارانش نقش داشتند الان همان نقش‌ها را می‌بینیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه نقش خواص نقش اثرگذاری به بدن جامعه و نقش عوام تأثیرپذیری از خواص جامعه است، تصریح کرد: زمانی که حوادث محرم 61 را بررسی می‌کنیم در انقلاب ما دقیقا همان حوادث در حال تکرارشدن است افرادی هستند با همان دیدگاه و نظرات الان نقش خود را ایفا می‌کنند.

باید سطح آگاهی جامعه را نسبت به عاشورا بالا برد

 

ابوحمزه خاطرنشان کرد: باید به جامعه امید و شناخت داد و سطح آگاهی جامعه را نسبت به عاشورا بالا برد، زنجیرزدن و اطعام و مراسم سوگواری خوب است و در پیشگاه خداوند اجرش محفوظ است اما نکات کلیدی جریان کربلا را باید دانست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه به تشریح واقعه کربلا اشاره کرد و اظهار کرد: اولین دسته‌ای که در مقابل امام حسین(ع) و یارانش ایستادند خوارج هستند که ریشه‌اش را در جنگ نهروان باید دید.

وی ادامه داد: کسانی که حافظ قرآن و عابد بودند برای خونخواهی کشته‌های خود در جنگ نهروان مقابل فرزند پیامبر(ص) ایستادند که آنها اسلام‌شان سطحی بود و عمق نداشت و نسبت به مبانی و اصول اسلام آگاهی و شناخت دقیق نداشتند و دچار تهجر شدند.

ابوحمزه با بیان اینکه نمونه آن دوران، در سوریه و عراق بحث طالبان و داعش است که داعش با پرچم اسلام و بیان ظواهر اسلام آن همه جنایت و خیانت که در تاریخ کم‌سابقه است، انجام می‌دهد می‌بینیم، افزود: بعضی از این جنایات تازه رو می‌شود و قبوری که کشف می‌شود بیانگر آن است.

وی بیان کرد: جریان شیعه انگلیسی که امروز 14 شبکه در انگلستان دارند و در استان کرمان هم در ماه محرم به بعضی افراد و مداحان پول می‌دهند که دم از شیعه انگلیسی بزنند سنی وابسته به سازمان سیا کسانی هستند که مرتب دم از تفرقه می‌زنند و درگیری بین شیعه و سنی را در جاهای مختلف مطرح می‌کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند دو دسته منافقان زیرک و متهجران احمق به اسلام ضربه می‌زنند که اینها از صدر اسلام تاکنون بوده و خواهند بود، همین‌هایی که اهل نماز و عبادت به ظاهر هستند و مطرح می‌کنند چرا مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، چرا راهپیمایی روز قدس، چرا راهیپمایی 22 بهمن چرا در جبهه مقاومت شهید دهیم از این دسته‌اند.

ته حرف آمریکا تغییر رفتار، گفتار و تغییر در نظام جمهوری اسلامی ایران است

 

ابوحمزه ادامه داد: دسته دوم کسانی که به خونخواهی قتل عثمان مقابل امام حسین(ع) ایستادند، بودند، کسانی که ادعای یاری پیامبر(ص) و اسلام را داشتند امروز هم هستند جریان فتنه 78، 88، 96 و این حرکت‌های امسال در بعضی شهرها را امثال همین آدم‌ها که دنبال قدرت و ثروت هستند، ایجاد کردند و خود را مدعی یار امام(ه) می‌دانند بعد از انقلاب در کنار امام(ره) بودند و بعد از امام (ره)مقابل مقام معظم رهبری ایستادند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در فتنه‌ 88 ده‌ها کشته دادیم که بخشی از نیروهای امنیتی بودند، ادامه داد: دسته سوم کسانی که طرفدار بنی‌امیه و یزید بودند و امروز همان دنیاطلب‌هایی که جز مقام و پول به چیزی قائل نیستند و از نصایح  بهره‌ای نمی‌برند جزء آن دسته هستند.

ابوحمزه به جنایاتی که توسط آمریکا و ایادی او در داخل کشور انجام شد اشاره و مطرح کرد: ته حرف آمریکا تغییر رفتار، گفتار و تغییر در نظام جمهوری اسلامی ایران است همان چیزی که آن روزها بنی‌امیه و یزید می‌خواست که امامت را به سلطنت تبدیل کردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: بیش از یک میلیارد مسلمان داریم اما نمی‌توانیم با منابع و انسان‌های نخبه و توانمند که در کشورهای اسلامی داریم این همه مشکلات و مسائلی که در کشورهای مسلمان وجود دارد را برطرف کنیم. ایران 40 سال تمام دنیای استکبار را به وحشت انداخته اگر این یک میلیارد مسلمان پای کار می‌آمدند تحول عظیمی در دنیا به وجود می‌آمد.

ابوحمزه ادامه داد: دسته چهارم کسانی که مقابل امام حسین(ع) قرار گرفتند کسانی بودند که تردید داشتند که در کنار امام حسین(ع) باشند اما پس از شهادت امام حسین(ع)جریان توابین را راه انداختند و ده‌ها برابر شهدای کربلا شهید دادند اما هیچ اثری در تاریخ نداشت چون به موقع و به اندازه عمل نکردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم چنین آدم‌هایی داریم که ولایت‌فقیه را قبول ندارند یا ولایت‌فقیه را قبول دارند اما شخص ولی‌فقیه را قبول ندارند بعد مطرح می‌کنند آن موقع هم ولایت‌فقیه را قبول نداشتم اما از امام(ره) می‌ترسیدیم.

انقلاب اسلامی با عزت، اقتدار و سربلندی مسیر خود را ادامه می‌دهد

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص اقتصاد مقاومتی، مدیران دو تابعیتی و مفاسد اقتصادی بارها تذکر داده اند، بحث شک و تردید این است که بعضی افراد در جایگاه حقیقی و حقوقی در مسند و مسئولیت‌های مختلف هستند و گوش نمی‌دهند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: باید تابع ولی‌فقیه بود، کربلا نماد این مباحث است، چهار دسته‌ای که ذکر شد امروز مصادیقش را پیدا خواهیم کرد و در آینده هم همیشه با این چهار دسته مواجه هستیم.

ابوحمزه اظهار کرد: دسته پنجم همان 72 تن یاران امام حسین(ع) بودند کسانی که امام حسین(ع) آنها را امتحان کردند و قبول شدند انقلاب ما به این افراد نیاز دارند، شهدای ما اینگونه بودند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: انقلاب علیرغم همه فراز و فرودهایی که دارد با عزت، اقتدار و سربلندی مسیر خود را ادامه می‌دهد و عامل این عزت و اقتدار خون شهداست.

اگر امت از امام اطاعت نکند اسلام در غربت قرار می‌گیرد

 

ابوحمزه در ادامه خاطرنشان کرد: ما یک اسلام داریم، یک امام داریم و یک امت اگر امت از امام اطاعت کنند احکام نورانی اسلام پیاده و بیانات امام جاری و ساری می‌شود و امت عزیز می‌شود اما اگر امت از امام اطاعت نکند اسلام در غربت قرار می‌گیرد و بیانات امام انجام نمی‌‌شود و همان شرایط زمان امام علی(ع) رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: اگر امت از امام اطاعت نکرد و امام در غربت قرار گرفت امت چوب می‌خورد و ذلیل می‌شود اتفاقی که صدر اول اسلام بعد از پیامبر(ص) افتاد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: مشکلات و مسائل اقتصادی و جنگ روانی همه برطرف می‌شود این‌ها چیزی نیست که بتواند به انقلاب و نظام لطمه بزند آنچه مایه نگرانی است این است که امت از ولی امر مسلمین اطاعت نکند آن موقع زمان ضربه‌خوردن است چون خداوند با هیچ ملتی تعارف ندارد و کسی که وظیفه خود را انجام دهد در مقابل امامش عزیز می‌شود مانند 72 تن یار امام حسین(ع)که تاریخ جزء به جزء آن را ثبت کرده است.

ابوحمزه عنوان کرد: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند درس‌های عاشورا، اخلاق عاشورا و مهمتر از همه عبرت‌های عاشورا را باید به بهترین وجه بدانیم و عمل کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تودیع و معارفه فرمانده سپاه رفسنجان اضافه کرد: سرهنگ سلطانی چندین سال در سپاه ناحیه رفسنجان زحمات، خدمات و تلاش‌های زیادی انجام داده که جای قدردانی دارد.

ابوحمزه در پایان علی‌اکبر شاهرخی را به عنوان فرمانده جدید سپاه رفسنجان معرفی کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار