رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از کشت ۳ هزار هکتار گیاهان دارویی در استان گلستان در سال زراعی جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۷۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱ 31 October 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از تسنیم مختار مهاجر ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان درباره کاشت درختان مثمر در اراضی شیبدار استان اظهار داشت:  با توجه به تغییر اقلیم ضرورت دارد این طرح تا قبل از اسفندماه انجام شود.

وی اظهار کرد: باید در روز 15 اسفند همزمان با هفته منابع طبیعی جشن باغات احداث شده در اراضی شیب‌دار استان گلستان برگزار شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان همچنین از کشت 3 هزار هکتار گیاهان دارویی در استان گلستان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: کشت گیاهان دارویی علاوه بر افزایش پوشش گیاهی منطقه دارای توجیه اقتصادی نیز هست.

وی استان گلستان از نظر وجود گیاهان دارویی دارای تنوع بسیار غنی است، افزود: شهرستان آزادشهر در زمینه کشت گیاهان دارویی رتبه نخست در سطح استان را دارا است و با توجه به اشتغالزایی بیش از 3 هزار نفر روز در هر هکتار در این کشت و درآمدزایی برای اراضی سطوح کم و قابلیت اقتصادی آن, امکان صادرات و ظرفیت خوب شهرستان در این نوع کشت, کشت گیاهان دارویی از نظر رشد کاشت نیز در سطح استان, آزادشهر رتبه نخست را دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان همچنین بر نظارت بر توزیه نهاده‌ها، کشت چغندر، عدم کشت محصولات پاییزه به خصوص کلزا و گندم با بذرهای نامرغوب، حضور مستمر مروجان مسئول پهنه‌های تولیدی در عرصه‌های کشاورزی و ارتباط با کشاورزان، کشت گیاهان دارویی، توزیع سوخت براساس پلاک‌گذاری تراکتورها و غیره تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار