معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با تاکید اینکه نقش شهرداران در مدیریت شهری بسیار مهم است،اظهار کرد: عملکرد شهرداری بدون اعتماد مردم رضایت‌بخش نخواهد بود.
کد خبر: ۶۷۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ 01 November 2018
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با تاکید اینکه نقش شهرداران در مدیریت شهری بسیار مهم است،اظهار کرد: عملکرد شهرداری بدون اعتماد مردم رضایت‌بخش نخواهد بود.
به گزارش تابناک گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکتر مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور صبح امروز 10 آبان درنشست با شهرداران استان که با حضور دکتر هاشمی استاندار گلستان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد،تصریح کرد: اگر مردم به مدیریت شهری اعتماد نکنند، عملکرد شهرداری به عنوان نهاد مستقل عمومی غیردولتی رضایت بخش نخواهد بود.
معاون عمرانی وزارت کشوربا تاکید بر اهمیت رعایت برخی اصول درمدیریت شهری موفق، گفت: شهرداران موفق درک درستی از مناسبات مدیریت شهری با حاکمیت، همکاران و مردم دارند و اهداف تعیین شده را بر مبنای این مناسبات پیش می‌برند.
دکتر مهدی جمالی نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت ارتباط مدیریت شهری با مردم اظهارکرد: ارتباط مدیریت شهری با مردم از یک سو پاشنه آشیل شهرداری و از سوی دیگر نقطه عطف توسعه شهری محسوب می‌شود.
رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، گلستان را یک استان ویژه وطلایی دانست و افزود:باید ازظرفیتهای استاندار و معاون عمرانی استاندار که از نیروی های فعال و قوی کشور است استفاده بهینه گردد.
معاون عمرانی وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم ارتباط مدیریت شهری با بدنه همکاران خود تأکید کرد و گفت: مناسبات مدیریت شهری با همکاران باید بر پایه رفاقت، صمیمیت و پاکدستی استوار باشد چون در غیر این صورت پیشبرد امور سخت خواهد شد.
دکترجمالی با اشاره به اینکه شهرداری و مدیریت شهری با همدلی و همکاری مردم و در محور توسعه شهر نقش اساسی دارد یاد آور شد: اگر شهرداری به شورا اهمیت ندهد و اعتنایی به آن نکند این امر به بدنه شهرداری نفوذ خواهد کرد و هرج مرج در شهرداری زیاد می‌شود.
رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشوربا بیان اینکه اگر شهرداری نتواند اعتماد مردم را جلب کند نمی‌تواند در هیچ مرحله‌ای موفق شود، گفت: اگر اعتماد در شهر نباشد سرمایه‌گذاری، مشارکت، افزایش درآمد، کاهش هزینه‌ها، همدلی، رفاقت و دوستی از بین می‌رود.
وی با اشاره به اینکه اگر شهرداران برنامه 5 ساله برای شهرداشته باشند تمام برنامه های آنها اجرایی خواهد شد،افزود: باید فاصله مردم با شهرداری و شورا از بین برود و ساده زیستی در شهرداری وجود داشته باشد و همچنین باید شهردار و عوامل آن در بین مردم باشند تا موجب اعتماد آنها نسبت به شهرداری و شورا شوند.
معاون عمرانی وزارت کشور در پایان از نمایندگان مجلس خواست که از بودجه دولتی شهرداریها حمایت و دفاع کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار