مرکز سیستم های حفاظتی و الکترونیکی موزه های استان گلستان همزمان با هفته پدافند غیر عامل با حضور سرهنگ قمی رییس اداره بازرسی و امور حقوقی سازمانی پدافند غیر عامل کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۶۷۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 03 November 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان؛ پیش از ظهر امروز شنبه مورخ 12 آبان 97 مرکز سیستم های حفاظتی و الکترونیکی موزه های استان همزمان با هفته پدافند غیر عامل با حضور سرهنگ قمی رییس اداره بازرسی و امور حقوقی سازمانی پدافند غیر عامل کشور ، مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ، تجری مدیرکل پدافند غیرعامل استان و دیگر مسوولین استانی در موزه باستان شناسی گرگان افتتاح شد.

 

ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی استان در این خصوص گفت: یکی از بخش های حائز اهمیت در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در حوزه پدافند غیر عامل موزه های استان در راستای حفاظت الکترونیک و فیزیکی اشیاء فرهنگی است.

 

وی ادامه داد: این اداره کل سعی کرده است تجهیزات موزه های استان را در راستای استاندارد سازی حوزه پدافندی پیش ببرد و با توجه به آن که مخزن اشیاء فرهنگی استان در موزه باستان شناسی مستقر است و این مکان از شرایط ویژه تر برخوردار بوده به همین منظور بر آن شدیم که سیستم های حفاظتی و الکترونیکی این مجموعه بروز رسانی شود .

 

کریمی تصریح کرد: با توجه به ارزش بسیار بالای اشیاء فرهنگی در موزه های سطح استان سعی کرده ایم سیستم های حفاظتی و الکترونیکی بروز و پیشرفته ای را در این مجموعه ها ایجاد کنیم .

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان به اعتبار هزینه شده در این سیستم ها اشاره کرد و افزود: برای تجهیز و نصب سیستم های حفاظتی و الکترونیکی اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

 

سرهنگ قمی رییس اداره بازرسی و امور حقوقی سازمانی پدافند غیر عامل کشور ضمن بازدید از بخش های مختلف موزه گفت: بسیار خوشحال شدم که این مجموعه را دیدم و این موزه حکایت تمدن کهن کشور را نشان می دهد و این موزه حکایت از این می دهد که استان گلستان از یک قدمت و تمدن بسیار خوبی برخوردار است و این موضوع بیانگر کهن بودن ، قدمت و هویت داشتن این استان است.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص سیستم های حفاظتی و الکترونیکی موزه های استان گلستان گفت: این مجموعه نشان از مدیریت بسیار خوب مهندس کریمی مدیر کل محترم و همچنین تلاش های سایر مدیران و همکاران می دهد و به این عزیزان خدا قوت می گوییم؛ امیدواریم با این تلاشها شاهد گسترده تر شدن این موزه باشیم و بازدید عموم مردم از این موزه ها بتوانند نشاط و امید را به همراه داشته باشد.

 

رییس اداره بازرسی و امور حقوقی سازمانی پدافند غیر عامل کشور در پایان ضمن بیان اینکه تجهیز و نصب سیستم های حفاظتی و الکترونیکی در موزه های استان گلستان بسیار قابل تقدیر است؛ خطاب به تجری مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: جهت تقدیر و تشکر از متولیان این امر لوحی با امضاء سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور به این عزیزان اهدا شود.

 

شایان ذکر است در این مراسم عباس عنایت رئیس حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توضیحاتی در خصوص سیستم های حفاظتی و الکترونیکی موزه های استان گلستان بیان کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار