انتشار خبر ابلاغ دستورالعمل آراستگی، شئون فرهنگی و رفتاری توسط دانشگاه آزاد و همزمان اعلام تشکیل کمیته آراستگی در آینده ای نزدیک روز گذشته در شبکه های مجازی واکنش های مختلفی را به همراه داشت .
کد خبر: ۶۷۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 04 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، طبق این دستورالعمل که انتقادهای بسیاری را به همراه داشت ، دانشگاه آزاد برای پوشش دانشجویان دختر در خوابگاه و پسر در محیط عمومی ضوابطی را مشخص کرد .
در این دستورالعمل با عنوان «آراستگی واحدها» در گام اول به دانشجویان متخلف تذکر محترمانه و صریح به افرادی که در پوشش شئون اخلاقی، مقررات پوشش و شئون اخلاقی را رعایت نمی کنند، داده می شود، در گام دوم، در صورت عدم توجه به تذکر شفاهی، دانشجویان برای مشاوره به معاونت فرهنگی و دانشجویی راهنمایی می شوند تا توسط کارشناس فرهنگی (ترجیحا همجنس) همراه با اخذ تعهد کتبی، مورد مشاوره قرار گیرد.
درگام سوم، در صورت عدم توجه به موارد مندرج در تعهد کتبی، موضوع در نشستی با حضور نمایندگان معاونت فرهنگی و دانشجویی و حراست دانشگاه به اطلاع خانواده دانشجو می رسد. این نشست به دعوت معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد صورت می گیرد.
در صورت عدم امکان برگزاری نشست حضوری، موضوع به صورت تلفنی اطلاع داده می شود. براین اساس برای افراد مجرد تماس با پدر و مادر و یا سرپرست وی و برای افراد متاهل با همسر وی ارتباط برقرار خواهد شد. در گام چهارم و در صورت عدم توجه، دانشجو همراه با کپی تعهدنامه کتبی و کپی کارت دانشجویی به کمیته انضباطی ارجاع می شود.
طبق دستورالعمل، استادان و کارکنانی که نسبت به مقررات عفاف و پوشش بی اعتنا هستند حسب گزارش های رسیده به ترتیب به معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و گزینش کارکنان معرفی می شوند. در صورت عدم رعایت مجدد موازین و مقررات، به معاونت فرهنگی و دانشجویی برای ارجاع به کمیته انضباطی اساتید و هیات رسیدگی به تخلفات اداری واحد معرفی می شوند.
این دستورالعمل در نهایت سه گام را برای اجرایی شدن موارد آیین نامه مشخص کرده است. کمیته آراستگی واحدها می توانند برای موارد خاص و ساختارشکنانه نسبت به ممانعت موقت از ورود به دانشگاه تصمیم گیری کند و پرونده افراد خاطی را به کمیته انضباطی برای رسیدگی قانونی ارجاع دهد.
پیشتر هم اخبار تایید نشده ای مبنی بر اعمال فشار به دانشجویان توسط دانشگاه آزاد واکنش های بسیاری به ویژه از سوی دانشجویان این دانشگاه را به همراه داشته است .
اسفند سال گذشته دانشگاه آزاد با انتشار 8 بخشنامه، محدودیت های جدیدی را برای دانشجویان ایجاد کرد که از این میان ممنوعیت اجرای برنامه موسیقی در دانشگاه یکی از این موارد بود . ممانعت از اجرای موسیقی در دانشگاه در شبکه های مجازی با نظرات انتقادی دانشجویان و فعالان صنفی مواجه شد.
از جمله مسائلی که این دانشگاه را در مقطعی پر حاشیه کرد نیز می توان به برخورد فیزیکی مأمور حراست یکی از واحدهای دانشگاه آزاد در تهران با یکی از دانشجویان پسر به دلیل استعمال سیگار در محیط دانشگاه بود .
خبر استقرار یک خودرو گشت در محوطه پارکینگ واحد تهران مرکز هم از جمله حواشی بود که دانشگاه آزاد در روزهای اخیر با آن دست به گریبان شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار