رییس آکادمی کشاورزی شهر هاربین کشور چین و هیأت همراه با حضور در گلستان، طی دیداری با دکتر هاشمی استاندار دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۶۷۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹ 14 November 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان,این گروه علمی که به مدت سه روز در استان حضور داشتند، از کشت خشکه کاری برنج و مزارع تحقیقاتی و گلخانه های دانشگاه آزاد اسلامی گرگان بازدید کردند.
رییس آکادمی کشاورزی هاربین با استقبال و اظهار رضایت از طرح خشکه کاری برنج مرکز تحقیقات کشاورزی استان و پرورش کاکتوس دانشگاه آزاد گرگان و همچنین گیاهان دارویی، خواستار آموزش،  ترویج و استفاده از تکنولوژی استان در این حوزه شد.
استاندار گلستان در این دیدار، با ابراز رضایت و خشنودی از حضور این هیأت علمی در استان، اظهار کرد: استان گلستان همانند شهر هاربین، محصولات خوب و باکیفیتی نظیر گندم، سویا، کلزا، ذرت و .. دارد که میتواند زمینه ای برای گسترش همکاری ها باشد.
سید مناف هاشمی افزود: هم مرزی این شهر با روسیه و همچنین ظرفیت بالای استان در حوزه تولید گیاهان دارویی، می تواند زمینه ای برای سرمایه گذاری در استان و تقویت مراودات باشد.
استاندار گلستان با اشاره به خط ریلی اینچه برون – ترکمنستان – قزاقستان گفت: استان گلستان دروازه اتصال کشورهای حوزه cis به ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است و می توان با استفاده از ظرفیت این خط ریلی، همکاری های تجاری دو استان گلستان و  هِیْلونگ‌جیانگ را افزایش داد.
استاندار گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد: جاده ابریشم قدیم از طریق مسیر ریلی جدید احیا شود.
لازم به ذکر است؛ در پایان این دیدار، رییس آکادمی کشاورزی هاربین و سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در زمینه ارتباطات، آموزش و انتقال تکنولوژی کشاورزی دو تفاهم نامه همکاری مجزا امضا کردند.
شهر «هاربین» به عنوان مرکز استان «هِیْلونگ‌جیانگ» در شمال شرقی چین قرار داشته و بیش از ده میلیون نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار