جاده‌های ناایمن استان گلستان بوی مرگ می‌دهند. هر روز یک شهروند در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهد. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و معاونش قربانی کم‌کاری مسئولان در اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان شدند.
کد خبر: ۶۸۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 16 November 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از تسنیم، جاده‌های ناایمن گلستان بازهم قربانی گرفت و این بار رئیس سازمان تأمین اجتماعی و معاون حقوقی و پارلمانی این سازمان که برای بازدید و افتتاح و کلنگ‌زنی برخی پروژه‌ها به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گلستان سفر کرده بودند، بر اثر یک تصادف شدید جان خود را از دست دادند.

حدود 2 هفته پیش بود که نمایندگان مجلس، محمد شریعتمداری را به وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرستادند. او هم مانند علی ربیعی، وزیر سابق این وزارتخانه، از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر معین استان گلستان در اقتصاد مقاومتی انتخاب شد. برای همین او نخستین مقصد سفرش را گلستان قرار داد. او شامگاه چهارشنبه به همراه رئیس سازمان تأمین اجتماعی و برخی از معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد گلستان شد.

قرار بود وزیر و هیئت همراه او از برخی از پروژه‌های اقتصادی و اشتغالزای استان بازدید و تعدادی از آنها را هم افتتاح و کلنگ‌زنی کنند.

ساعت 8:30 دقیقه روز گذشته ( پنج شنبه) جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد و وزیر تعاون و رئیس سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه مباحثی پیرامون شرایط اقتصادی کشور و معیشت کارگران بیان کردند.

پس از آن وزیر به همراه معاونان و رئیس سازمان تأمین اجتماعی و برخی از مسئولان استانی برای بازدید از تعدادی از پروژه‌ها عازم سرخنکلاته و علی‌آبادکتول شدند. سیدتقی نوربخش کلنگ مرکز درمانی تأمین اجتماعی در علی‌آبادکتول را به زمین زد اما هیچ کسی تصورش را نمی‌کرد تنها چند دقیقه بعد حادثه‌ای ناگوار شیرینی مصوبات احتمالی و کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های اقتصادی در استان گلستان را به تلخی بکشاند.

پس از درخواست نوربخش برای بازدید از بیمارستان تأمین اجتماعی گرگان،حوالی  ساعت  16 خودروی رئیس سازمان تأمین اجتماعی که عبدالرحمن تاج‌الدینی، معاون پارلمانی این سازمان و خلیل حنیف، مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در آن حضور داشتند، در تقاطع " لُردگاز"، در ورودی غربی گرگان با یک دستگاه تریلر برخورد کرد و خودروی لندکروز سفید را مانند پَرِ کاه به حاشیه بزرگراه پرت کرد.

شریعتمداری و استاندار گلستان که در خودروی پشتی، شاهدان این حادثه تلخ بودند و زودتر از دیگران خود را به مصدومان رساندند. اما ضربه آنقدر شدید و مهلک بود که بنا به گفته رئیس اورژانس استان، مدیرعامل و معاون تأمین اجتماعی در صحنه حادثه علایم حیاتی نداشتند. با اینحال پیش از رسیدن آمبولانس‌ها به محل حادثه، مجروحان در کمتر از 6 دقیقه با خودروی ون تشریفات به بیمارستان حکیم جرجانی گرگان منتقل شدند. کادر پزشکی و بهترین جراحان گرد هم آمدند، سی‌پی‌آر حدود 2 ساعت طول کشید اما بازگشتی در کار نبود.

از رئیس جمهور گرفته تا برخی نمایندگان مجلس از جمله محمدرضا عارف، پیام تسلیت منتشر کردند. اخبار هم لحظه به لحظه مخابره می‌شد. برخی‌ها مانند علی ربیعی چند ساعت بعد خود را به گرگان رساندند تا در مراسم تشییعی که ساعت 8:30 دقیقه صبح در مقابل بیمارستان تأمین اجتماعی برگزار می‌شود، حضور داشته باشد.

اما یک نکته، تا چه زمانی قرار است که جاده‌های ناایمن و تقاطع‌های مرگ‌بار استان گلستان قربانی بگیرد؟ مسئولان چه زمانی آستین‌ها را بالا می‌زنند؟ در جاده‌های ناایمن گلستان روزانه یک شهروند جان خود را از دست می‌دهد اما انگار برخی مدیران و مسئولان جوی خونی که در این جاده‌ها به راه افتاده است را نمی‌بینند.

جاده‌های این استان با وجود بیش از 48 نقطه پرتصادف و حدود 150 نقطه حادثه‌خیر، بوی مرگ می‌دهند. کاش مدیرانی که خود را گرفتار طرح‌های کاغذی کرده‌اند، به خود بیایند و این حادثه تلخ تلنگری باشد برای حفظ جان مردم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار