مجری و گزارشگر صداوسیما کشور گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ویترینی برای معرفی و شناخت صنایع دستی و فرهنگ و موسیقی اقوام است.
کد خبر: ۶۸۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ 21 November 2018

 

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان؛ اقبال واحدی در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام اظهارداشت: ظرفیت جشنواره ها می تواند سکوی پرتابی برای هنرمندان صنایع دستی استان های مختلف باشد. در این جشنواره،بازاری برای ارائه تولیدات صنایع دستی هنرمندان است و تاثیر بسزایی در شناخت و معرفی آثار آنان دارد.

 

وی افزود: استان گلستان ظرفیت های بسیار خوبی مانند گویش، لباس،شکرانه برداشت محصولات و پنانسیل بسیار دیگر دارد. این ظرفیت ها می تواند در قالب جشنواره،همایش و دیگر مراسمات فضای خوبی را برای معرفی بهتر و بیشتر گلستان فراهم کند. شناخت بهتر هر استان سبب شناخت بیشتر و بهتر کشور می شود.

 

واحدی درباره تاثیر این جشنواره در شناخت موسیقی. سنتی اصیل ایرانی گفت: موسیقی تا شنیده نشود،شناخته نخواهد شد و این جشنواره فرصتی را برای مطرح کردن هنرمندان موسیقی به ویژه هنرمندان گمنام برای معرفی خود ایجاد می کند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه تبلیغات گسترده کشوری برای برگزاری چنین جشنواره بین المللی نشده که تبلیغات گسترده و حضور مردم در این جشنواره ها سبب معرفی بیشتر ظرفیت های استان می شود.

 

مجری با سابقه صداوسیما کشور ابراز کرد: گلستان دشت،دریا،جنگل و صحرا را یکجا در کنار هم دارد و این یک ظرفیت بسیار خاص برای این استان است که باید به عنوان یک قطب گردشگری از آن استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار