مدیر پایگاه جهانی برج قابوس گفت: حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه ملی و همین مبلغ هم بودجه استانی برای برج جهانی قابوس در سال 97 تخصیص یافت.
کد خبر: ۶۸۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 23 November 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان عبدالمجید نورتقانی در جمع خبرنگاران ملی و بین المللی در بازدید میراث جهانی قابوس اظهارداشت: برای پایگاه جهانی برج قابوس از 2 منبع استانی و ملی بودجه تخصیص می یابد که بخشی برای حقوق کارمندان،بخشی برای تجهیز و روشنایی عرصه و بنا و بخشی برای مرمت و حفاظت در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: وضعیت کلی برج قابوس در حال حاضر در مرحله پایدار است. این بدین معنا نیست که رطوبت مشکلی برای بنا ایجاد نکند. مطالعات جدی برای نحوه مداخله برای از بین بردن گلسنگ ها در حال انجام است.

 

مدیر پایگاه برج جهانی گنبدقابوس بیان داشت: به نظر می رسد علت تشکیل علف ها در بنای برج در مکان هندسی مناسبی قرار گرفته که اقلیم آفتاب و باران را دارد و ایست دانه در این مکان برای رشد مناسب است. البته به جدیت این فرضیه صحت ندارد و در حال مطالعه هستیم تا اگر سم پاشی زیانی برای بنا نداشته باشد و شورای راهبردی و تخصصی تایید کند،این کار صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: بجز وجود گلسنگ ها و علف ها رشد یافته،نگرانی ما آب های زیر سطحی و تغییر تراز آن است. در حال مطالعه هستیم که این آبها آسیبی بر بنا وارد نکند.

 

نورتقانی گفت: مهمترین دغدغه ما آشنایی نسل آینده و آیندگان با این بنا است. در همین راستا سالن آمفی تئاتر روباز در حال طراحی است تا مورد استفاده قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار