مسابقات 'تگ راگبی' المپیاد استعدادهای برتر دختران نونهال کشور با حضور 11 تیم در گرگان برگزار و شامگاه جمعه با قهرمانی استان گلستان پایان یافت.
کد خبر: ۶۸۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 24 November 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان گلستان،در دیدار نهایی این المپیاد یکروزه که در مجموعه ورزشی 15هزار نفری شهدای کریم آباد گرگان برگزار شد، تیم گلستان با نتیجه 3 بر 2در برابر خراسان رضوی پیروز و به مقام قهرمانی رسید.
تیم البرز هم در دیدار رده بندی توانست کرمان را با نتیجه 6 بر یک شکست دهد و سوم شد.
در این مسابقات 165 دختر از استان های گلستان، زنجان، اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، تهران، هرمزگان، قم، البرز، کرمان و مازندران در 2 گروه به مصاف هم رفتند.
همچنین در پایان این رقابت ها فاطمه خاری، حدیث احمدی، ستایش شجاعی، آنیتا رئوفی، فاطمه سادات شرفی، مهلا شکیری و زهرا شیردل به ترتیب از استان های گلستان، البرز، کرمان، تهران، خراسان رضوی، هرمزگان و خراسان جنوبی عنوان بهترین های این دوره را کسب کردند.
در مجموع رده بندی این بازی ها تیم های کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، تهران، اردبیل، قم، زنجان و مازندران نیز به ترتیب چهارم تا یازدهم شدند.
'شیدا دهقان' از تیم گلستان با هشت سال سن، کم سن ترین بازیکن این رقابت ها لقب گرفت.
در پایان این رقابت ها، ضمن تقدیر و اهدای احکام و مدال به تیم های اول تا سوم و تندیس های چوبی راگبی به بقیه تیم ها و تجلیل از عوامل اجرایی و نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، از 'سودابه کشتکار و مجید میهن دوست' هر 2 از گلستان به عنوان بهترین داور سال جاری و پیشکسوت این رشته در استان تجلیل شد.
نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور با شعار 'ورزش، دوستی و آینده ای بهتر' از 28 آبان تا 9 آذرماه در 78 رشته ورزشی برای دختران و پسران 12 تا 15 سال در حال برگزاری بوده که میزبانی برخی رشته ها به استان ها واگذار شده است.
براساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، نفرات برتر این رقابت ها در رشته های گوناگون شناسایی و در قالب بسته ای حمایتی و در یک دوره زمانی چهار ساله با حمایت فدراسیون ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها تربیت و تمرین می کنند.
این بسته حمایتی مسائل مربوط به تحصیل، حمایت مالی و حقوقی، تغذیه و شیوه‌های تمرین و مانند آن است.
کشف، جذب و پرورش مستعدین ورزشی، نگاه توسعه‌ای به مناطق کمتر برخوردار، پشتوانه سازی تیم های ملی، تقویت و ارتقاء غرور ملی، توسعه فرهنگ عدالت محوری و عدالت پروری، بهره مندی استان ها از توزیع متوازن امکانات، توسعه وحدت اقوام و ارتقاء و رشد مدال آوری در المپیک جوانان 2022 از اهداف این المپیاد ورزشی است.
رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر تگ راگبی پسران کشور نیز روز چهارشنبه 30 آبان با حضور 9 تیم به میزبانی گرگان مرکز استان گلستان برگزار و تیم های شیراز، توابع تهران، قم و تهران به ترتیب اول تا چهارم شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار