استاد حوزه و دانشگاه:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ثمره باور به توحید، تشکیل امت واحده اسلامی است،گفت: دشمنان با عامل تفرقه قرار دادن توحید توانسته‌اند بین مسلمانان تفرقه انداخته و بر آنها حکومت کنند.
کد خبر: ۶۸۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 26 November 2018

حجت‌الاسلام عبدالکریم بی‌آزار شیرازی در گردهمایی منادیان تقریب در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه عامل شکست مسلمانان در طول تاریخ چیزی جز تفرقه نبوده است، اظهار داشت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند هیچ ملتی اختلاف نکرد جز آنکه هلاک شد.

وی افزود: مهم‌ترین عاملی که باعث شده تانبی مکرم اسلام(ص) به عنوان بزرگترین مرد دنیا مورد توجه قرار گیرد، ایجاد وحدت بین مسلمانان و ارائه معجزه‌ای به نام قرآن است.

بی‌آزار شیرازی با گلایه از مهجور ماندن قرآن در جامعه اسلامی بیان کرد: شاید قرائت قرآن یا علم به قرآن در جامعه رشد داشته باشد اما عمل به آیات و دستورات این کتاب آسمانی فراموش شده و مشکلات امروز جامعه نیز گواهی بر این ادعا است.

محقق و پژوهشگر متون شیعه با بیان اینکه همه پیامبران و ائمه اطهار به دنبال نهادینه شدن توحید بودند، خاطرنشان کرد: توحیدی برای آنها حائز اهمیت بود که تنها خداوند متعال را مالک و صاحب همه جهانیان می‌داند.

وی با بیان اینکه ثمره باور به توحید تشکیل امت واحده اسلامی است، عنوان کرد: دشمنان با عامل تفرقه قرار دادن توحید توانسته اند بین مسلمانان اختلاف بیندازد و بر آنها حکومت کند.

مسلمانان به دنبال تحقق امت واحده باشند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این گردهمایی با تبریک ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام(ص)، امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت بهترین فرصت برای شناخت ریشه‌های اختلاف بین مسلمین و تقویت اتحاد بین آنها است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام یادآور شد: دشمنان تمامی نقشه‌ها و برنامه‌های خود را بر ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان متمرکز کرده‌اند.

کارگر بر لزوم هوشیاری مسلمانان جهان تاکید کرد و بیان داشت: مسلمانان باید با پرهیز از تعصب بی‌جا و با تمسک به قرآن و سیره نبی مکرم اسلام (ص) به دنبال تحقق امت واحده باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار