عملیات اجرایی طرح بزرگ گردشگری تنها جزیره دریای خزر با رعایت شروط زیست محیطی، پنجشنبه ۸ آذر با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گلستان و نمایندگان مجلس آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 30 November 2018
به گزارش تابناک گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ مرحله اول عملیات اجرایی طرح گردشگری جزیره آشوراده که از مصوبات سفر استانی سال1393 رئیس جمهور به گلستان بوده است، با اعتبار 50میلیارد تومان آغاز شد.
در این مرحله از اجرای پروژه گردشگری 138هکتار از اراضی ساحلی بندر ترکمن به عنوان اراضی پشتیبان برای امور زیر ساختی به کار گیری خواهد شد و دو اسکله در این اراضی و یک اسکله در جزیره آشوراده و با رعایت استاندارد های زیست محیطی احداث خواهد گردید.
اجرای این طرح با موافقت شورای عالی محیط زیست به تصویب رسید و قرار است با رعایت شروط زیست محیطی در 22هکتار به طور متمرکز و 16هکتار غیرمتمرکز اجرا شود.
یکی از این شروط زیست محیطی اقامت کمتر از 500نفر در شبانه روز در این جزیره است همچنین تردد این افراد باید به نحوی باشد که مانع حضور حیات وحش به خصوص پرندگان در این منطقه نشود.
برای اجرای مرحله نخست طرح که شامل احداث زیرساختها است سه سال زمان در نظر گرفته شده است.
مرحله دوم این طرح فراخوان سرمایه گذاری با اعتبار اولیه 400میلیارد تومانی برای احداث سازه های سبک اقامتی و رفاهی است.
آشوراده تنها جزیره دریای خزر است که زیستگاه گونه های مختلف گیاهی و جانوری و همچنین میزبان انواع پرندگان مهاجر می باشد.
وجود زیبایی های منحصر به فرد دریای خزر و فعالیت بزرگترین مرکز استحصال خاویار کشور در این جزیره نمونه هایی دیگر از ویژگیهای آشوراده است.
با وجود امتیازات منحصر به فرد این جزیره، اجرای طرح گردشگری نقش به سزایی در جذب گردشگر، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار