استان گلستان در ارزیابی عملکرد ستاد ساماندهی امور جوانان در سال ۹۶ رتبه دوم کشوری را کسب کرد و در سی و هشتمین شورای عالی جوانان که عصر روز شنبه ۱۰ آذر با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد، از دکتر هاشمی استاندار گلستان تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۶۸۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 02 December 2018
به گزارش تابناک گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، طی گزارشی که از سوی مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان به معاون اول رییس جمهور ارائه شده است، استان گلستان در عملکرد مربوط به 6 ماهه اول سال جاری نیز، رتبه اول را کسب کرد.
در این گزارش آمده، بر اساس ارزیابی به عمل آمده از ستادهای ساماندهی امور جوانان استانها، استان گلستان به کلیه موضوعات درج شده در برنامه سالانه این ستاد شامل برنامه های مشارکت اجتماعی جوانان، گرامیداشت هفته ازدواج، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی جوانان، کنترل و کاهش آسیب های فضای مجازی جوانان و سلامت جوانان پرداخته است.
دکتر جهانگیری، معاون اول رييس جمهور در این جلسه با اشاره به گزارش هاي ارائه شده در جلسه در خصوص عملكرد استان هاي كشور در ساماندهي امور جوانان و پيشتازي استان هاي آذربايجان شرقي، سمنان، گلستان و همدان، از عملكرد استانداران اين استان ها قدرداني كرد.
وی گفت: استانداران در حقيقت نماينده عالي دولت و حاكم استان هستند و هر گاه استانداران بر موضوعي تمركز كرده اند، شاهد عملكرد مناسب و دستاوردهاي خوبي بوده ايم از اينرو لازم است كه وزارتخانه ها اهميت موضوعات ملي را براي استانداران به خوبي تشريح كنند تا بتوانند از توان و ظرفيت استانداران در حل مسائل مهم كشور استفاده كنند.
استاندار گلستان نيز در این جلسه، گزارشي از جلسات برگزار شده در راستاي ساماندهي امور جوانان ارائه كرد و گفت: استان گلستان از 160 ميليارد تومان سهميه اعتبار روستايي، حدود 40 ميليارد تومان بيشتر يعني 220 ميليارد تومان جذب كرده و بيشتر اين اعتبار را در حوزه جوانان و بوم گردي بكار گرفته كه منجر به اشتغالزايي براي جوانان استان شده است.
وي با اشاره به اينكه نرخ بيكاري در استان گلستان از 12 درصد به 8 درصد كاهش يافته تصريح كرد: تكليف استان گلستان براي اشتغال زايي در سال جاري ايجاد 20 هزار فرصت شغلي است كه مسئولين استان تاكنون نزديك به اين رقم را محقق ساخته اند و هدف گذاري خود را تا پايان سال ايجاد 30 هزار فرصت شغلي قرار داده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار