کد خبر: ۶۸۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 02 December 2018
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درآیین تکریم و معارفه معاونان امور مجلس ، حقوقی و استانها ، امور تعاون ، روابط کار ، مدیرکل حوزه وزارتی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران که امروز شنبه دهم آذر در محل وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی برگزارشد دستورات مهمی صادر کرد و گفت : هیچ قلمی را که پنهان روی کاغذ بنویسد تحمل نمی کنیم . در زمینه شفافیت با کسی شوخی نداریم . هیچ موضوع غیرشفافی در وزارت تعاون ، کار وفاه اجتماعی وجود ندارد و همه بودجه ها و عملکردها باید شفاف به عموم مردم اعلام شود . شفافیت به وزیرتسلط بر امور را می بخشد . شایسته سالاری ، جوانگرایی و توجه به توانایی بانوان و شایسته و انتخاب ازدرون وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی  اصل همه  انتخاب هاست .
به گزارش تابناک گلستان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، محمد شریعتمداری با اولتیماتوم به مدیران دارای بیش از دو شغل و پروازی تاکید کرد : در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مدیرپروازی نخواهیم داشت و معنایی ندارد که مدیران با یک پرواز هفته ای یک بار به محل خدمت خود بروند و باید بومی گزینی جایگزین مدیران پروازی شود و این افراد یک ماه بیشتر فرصت ندارند . 
وی تاکید کرد :  اگر تا پایان هفته تمامی  استعفا های  افراد دارای بیش از یک شغل به دست ما نرسد مدیران بالادستی مکلف به تعیین تکلیف هستند و  اگر مدیران بالاتر با افراد دارای بیش از یک شغل برخورد نکنند با مدیربالادست برخورد می شود و در این زمینه شوخی ای وجود ندارد و برخورد می شود .
وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی باطرح این پرسش که  تا کی باید این موارد گفته نشود افزود :  باید بگوییم و برخورد کنیم . در موضوعات مختلف نظیر معاملات به ویژه معاملات داخلی باید همه موارد شفاف به عموم مردم گفته شود . 
شریعتمداری اظهار کرد : در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هیچ مدیری برای فعالیت مدیریتی خود کیسه ندوخته است . بنابراین باید شفاف و روشن با مردم همه موارد را مطرح کنیم . درزمینه شایسته سالاری با شخصی شوخی نداریم . بنده باید انتخاب شایسته انجام دهم .استفاده از نخبگان بنیاد ملی نخبگان را در دستور کار قرار می دهیم . به کارگیری بانوان شایسته با جدیت پیگیری می شود . باید حتما در هیات مدیره ها از یک فرد جوان با انگیزه و دانش استفاده شود . جوانگرایی در همه عرصه ها باید تقویت شود . 
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد : اولویت به کارگیری مدیران جوان و افراد شاغل  در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است . دروزارتخانه نیروهای لایقی حضوردارند و تکیه ما بر این نیروهاست و نباید افراد فکر کنند که هر روز وزیری با اتوبوس می آید و نیروهای جدید را راس امور می آورد چرا که به این ترتیب دیگر انگیزه ای برای کار نخواهند داشت .
شریعتمداری اضافه کرد : حتما همه معاونان مکلف هستند در مجموعه خود جوانان و بانوان شایسته را انتخاب کنند . این مسیری است که باید در سطح کشور طی کنیم . بومی گزینی بحث جدی ماست . بنده تا یک ماه آینده فرصت می گذارم که مدیریت پروازی برای کارهایی که باید در آن منطقه مدیریت شود تعطیل شود ، اجازه  نمی دهم یک واحد تولیدی با عظمتی در گوشه ای از کشور داشته باشیم و فردی هفته ای یک بار به آن منطقه برود و آن را مدیریت کند . چنین مدیریتی در مجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی معنایی ندارد . مدیران صندوق ها و معاونان باید دقت داشته باشند که ما مدیران پروازی نداریم . افراد باید در واحدهای بزرگ ، تولیدی و مهم ،  سرکار بایستند و مدیریت کنند . باید فرد در منطقه مدیریتی خود زندگی کند و بومی گزینی اصل ماست . نمی شود با پرواز مدیریت کرد و این کار را با قوت ادامه می دهم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار