جانی اینفانتینو، رئیس سوئیسی فیفا بار دیگر اعلام کرد احتمال برگزاری بسیاری از بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در کشورهای همسایه قطر وجود دارد.
کد خبر: ۶۹۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 14 December 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از تسنیم ، جانی اینفانتینو (پنجشنبه) در کنفرانس خبری نشست جهانی فیفا در دوحه، پایتخت قطر گفت: تصمیم نهایی درباره تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی 2022 قطر در نشست فیفا که ماه مارس 2019 در شهر میامی آمریکا برگزار خواهد شد، اتخاذ می‌شود.

رئیس فیفا ادامه داد: ما پیش از این تصمیم گرفتیم تا در جام جهانی 2026 میلادی 48 تیم شرکت کنند. اکنون نیز در حال مطالعه و بررسی هستیم که آیا امکان اجرایی کردن این طرح در جام جهانی 2022 قطر وجود دارد یا خیر. تمامی نظریه‌های فدراسیون‌ها و قطر را جمع‌بندی خواهیم کرد. باید بررسی کنیم 48 تیمی شدن جام جهانی 2022 چه دشواری‌های برای قطر دارد. ما این تصمیم را به صورت مشترک با تمامی اعضای خانواده فوتبال می‌گیریم.

براساس این گزارش، جام جهانی فوتبال از سال 1998 میلادی با حضور 32 تیم برگزار می‌شود.

جانی اینفانتینو درباره مشارکت دیگر کشورهای همسایه قطر برای میزبانی از دیدارهای جام جهانی 2022 خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که بسیاری از بازی‌ها در دیگر کشورها برگزار شوند.

فیفا مصمم است تا جام جهانی 2022 قطر با شرکت 48 تیم برگزار شود، اما این کشور برنامه‌ریزی خود برای ایجاد زیرساخت‌های این رقابت‌ها را با میزبانی از 32 تیم آغاز کرده بود. تحلیلگران محلی بررسی‌هایی را در صورت میزبانی از جام جهانی 2022 با شرکت 48 تیم و فرضیه پیشنهاد مشارکت را آغاز کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار