ابطال پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه اهواز به دلیل مه شدید در تمام مسیرها باعث سردرگمی مسافران شده است .
کد خبر: ۶۹۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 17 December 2018

به گزارش «تابناک گلستان»؛ به دلیل مه شدید در شهر اهواز ، دیروز و امروز اکثر پروازهای ورودی و خروجی به دلیل مه شدید در فرودگاه اهواز ابطال شد . البته دلیل ابطال پروازها امنیت پرواز می باشد . باطل شدن پرواز برای مسافران شروع داستان غم انگیز دیگری است که متاسفانه در موارد مشابه بارها اتفاق افتاده است .

دیروز پروازهای مسیر مشهد ، تهران و سایر مسیرها باطل اعلام شد و به محض اطلاع شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت ها را در روز بعد و یا همان روز شدیدا افزایش می دهند .

بیشتر بخوانید:

واقعا خلأ قانونی وجود دارد یا عدم نظارت ؟

آیا به دلیل ابطال پرواز، شرکت های هواپیمایی دیگر وظیفه ای ندارند؟ آیا شرکت هواپیمایی موظف به تهیه بلیت برای مسافرانی که پروازشان ابطال شده نیستند ؟در تمام نقاط دنیا در صورت ابطال پرواز فقط یک مشکل بوجود می آید و آن هم عقب ماندن افزاد از برنامه ریزی های صورت گرفته است .

در ایران در صورت ابطال پرواز مسافران در چنگ مافیای فروش بلیت گرفتار آمده و مجبور هستند بلیت را چندین برابر قیمت تهیه کنند . در ایران به هیچ عنوان حقوق مسافران پروازهای با تأخیر و ابطالی رعایت نمی شود .

دیروز بعد از اعلام ابطال پرواز اهواز مشهد قیمت بلیت آبادان مشهد که در ابتدا حدود 300 هزار تومان بود به یکباره به حدود 800 هزار تومان افزایش پیدا کرد .

افزایش شدید قیمت ها توسط شرکت های هواپیمایی ظاهرا به امری عادی تبدیل شده و هیچگونه نظارت و اقدامی از سوی نهادهای نظارتی و سازمان هواپیمایی و وزارت راه انجام نمیگیرد .

شاید نیاز به عزم جدی نهاد قانونگذاری برای نظارت و کنترل بر رفتار شرکت های هواپیمایی وجود دارد .

عدم رعایت حقوق مسافران، افزایش قیمت ها در چند ماه اخیر ، صعود قیمت ها در مواقع خاص همچون اعیاد و ابطال پروازها گوشه ای از نارسایی های سیستم پروازی کشور می باشد که هم نیاز به پاسخگویی و هم نظارت و هم اعمال و تصویب قوانین سخت دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار