امام جمعه موقت همدان در ادامه تلاش شبانه‌روزی و تدبیر امور برای حل مشکلات اقتصادی مردم از سوی مسوولان را خواستار شد و گفت: البته مردم نیز باید با پرهیز از اسراف و توجه به اصل قناعت زندگی خود را در مسیر درست پیش ببرند.
کد خبر: ۶۹۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳ 04 January 2019
حجت‌الاسلام محمد جوادی با بیان اینکه دشمن از هر راهی برای مقابله با ایران اسلامی استفاده می‌کند گفت: در شرایطی که در محاصره اقتصادی دشمن قرار داریم مردم باید از اسراف دوری کرده و انفاق و کمک به محرومان را نیز در زندگی خود قرار دهند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام جوادی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، این مهم را زمینه‌ساز سعادت دنیوی و اخروی مردم دانست.

وی با تأکید بر لزوم قرائت قرآن کریم و توجه به مفاهیم این کتاب آسمانی گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه فرقان صفاتی را برای عبادالرحمان بیان فرموده که مومنان باید این صفات اخلاقی را در خود ایجاد کنند.

امام جمعه موقت همدان دوری از اسراف و تبذیر را یکی از این صفات متعالی عنوان کرد و افزود: اسراف به معنای از حد گذراندن هر امری است حتی در عبادت.

وی با بیان اینکه اسراف در دین مبین اسلام به شدت نهی شده است، توجه به انفاق در راه خدا را موضوع دیگری دانست که در سوره فرقان به آن اشاره شده است.

جوادی با بیان اینکه در موضوع انفاق نیز نباید اسراف شود تأکید کرد: اسلام دین اعتدال است و تمام دستورات آن نیز بر مبنای این مهم جاری و ساری شده است.

امام جمعه موقت همدان اظهار کرد: خداوند متعال در آیه دیگری از قرآن کریم به پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید «نه چنان بخیل باش مانند کسی که دستش به گردنش بسته شده و نه چنان گشاده‌دست که در زندگی خود دچار مشکل و سختی شوی».

وی در ادامه گریزی به اسراف در مراسم ختم مانند تهیه تاج گل‌های گران، سفره‌های تجملاتی و تشریفات بیهوده زد و گفت: این کار‌ها هیچ سودی نه برای اموات و حتی بازماندگان آن‌ها ندارد پس باید از این رسوم خرافی جدا شویم.

جوادی با بیان اینکه دشمن از هر راهی برای مقابله با ایران اسلامی استفاده می‌کند اظهار کرد: در شرایطی که در محاصره اقتصادی دشمن قرار داریم مردم باید از اسراف دوری کرده و انفاق و کمک به محرومان را نیز در زندگی خود قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار