مدیر کل محیط زیست گلستان: این نخستین باری است که دولت برای پارک ملی ردیف بودجه ای تخصیص داده است.
کد خبر: ۷۰۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 19 January 2019

به گزارش تابناک گلستان ، مدیر کل محیط زیست گلستان در جمع خبرنگاران استان گفت: هم چنین در بودجه 98 ، هزارمیلیارد تومان برای ایجاد منطقه تبدیل پسماند به انرژی های پاک با الویت بخش خصوصی تخصیص یافته است.

عبدوس هم چنین به نیاز پایش گرد و غبار در شمال استان اشاره کرد و گفت : سازمان محیط زیست به صورت مستقل خرید و نصب دستگاه در اینچه‌برون را انجام می دهد.

مدیر کل محیط زیست گلستان سوزاندن بقایای کشاورزی را از جمله آلاینده های زیست محیطی دانست و گفت : با دستورات قضایی این امر پیگیری شد و با کارگاه‌های تولید کاغذ هم مذاکره شد تا از این بقایا برای تولید کاغذ استفاده شود .

عبدوس گفت : با ابلاغ قانون هوای پاک و از دوسال گذشته، برای کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصول می کنند، جرم انگاری می شود.

عبدوس هم چنین ساماندهی محل تخلیه فاضلاب در منطقه هزار پیج گرگان، با پیگیری‌های استاندار و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و حل همیشگی این معضل را یکی از مهم ترین اقدام انجام شده برای کاهش آلودگی هوا بیان کرد.

عبدوس از افتتاح تلویزیون شهری پایش آنلاین هوا خبر داد و گفت: ایستگاه سنجش آلودگی هوا در میدان ولیعصر گرگان و نمایشگر آن در محل اداره کل محیط زیست نصب است و اطلاعات را به صورت آنلاین دریافت می‌کند و نمایش می‌دهد.

عبدوس هم چنین از پرآب شدن تالاب گمیشان خبر داد و گفت : بارندگی‌ها چند روز اخیر سبب شد تالاب گمیشان پر آب شود و بیش از نیمی از آن آبگیری شود و پرندگان دراین تالاب در حال زمستان‌گذارانی هستند .

وی افزود : صیادان غیر مجاز خروجی تالاب‌ها را به سمت دریا باز کرده بودند که ماموران محیط زیست آنها را بستند تا تالاب با آب‌های سطحی و آب باران پرآب شود.

29 دی روز هوای پاک نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار