بر اساس اخطاریه هواشناسی، ناپایداری هوا در این استان از امروز با افزایش ابر، رگبار پراکنده و در برخی مناطق همراه با پدیده مه آغاز شده است.
کد خبر: ۷۰۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ 28 January 2019

به گزارش تابناک گلستان بر این اساس؛ از صبح فردا، با نفوذ سامانه سرد و بارشی به گلستان بارش های سراسری همراه با باد شدید - تا بیش از 70 کیلومتر بر ساعت - و رعدو برق آغاز می شود.

این سامانه سرد، کاهش 10 تا 12 درجه ای دمای هوای استان و توفانی شدن دریا را در پی خواهد داشت و به سبب سرمای هوا، بارش ها در ارتفاعات به شکل برف و کولاک و احتمال تگرگ، همراه با مه غلیظ خواهد بود.

به سبب احتمال یخبندان، کولاک، مه غلیظ و کاهش قابل ملاحظه دید، اختلال در تردد جاده ای به ویژه جاده های کوهستای و مناطق سردسیر استان دور از انتظار نیست.

همچنین درپی شدت بارش ها، آبگرفتگی برخی معابر عمومی و وقوع سیلاب در مناطق مستعد و به دنبال وزش باد شدید آسیب دیدن ابنیه و تاسیسات محتمل است.

این سامانه تا چهارشنبه در استان فعال خواهد بود.

با توجه به شرایط آب و هوایی پیش رو، مدیریت بحران گلستان به مردم توصیه کرد: در این مدت از سفر و رفت و آمدهای غیر ضروری به ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر خودداری کنند.

پلیس راه گلستان هم از مردم خواست: در صورتی که در این مدت عبور آنها از جاده های کوهستانی ضرورت دارد، حتما تجهیزات زمستانی مخصوصا زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار