رئیس انجمن مشاوره ایران:
رئیس انجمن مشاوره ایران گفت: « الگوی سهم گذاری» از جمله آموزه های اسلامی مورد تاکید قرآن است که هدف از آن رشد و ارتقای وجود انسان به عنوان برترین مخلوق الهی است، این مخلوق وظیفه دارد آنچه را خالق به او داده است از آن استفاده کند.
کد خبر: ۷۱۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 31 January 2019

معصومه اسمعیلی در کارگاه آموزشی خانواده درمانی در میبد افزود: انسان به دنبال این سهم گذاری می تواند، فرد رشد یافته ای باشد.
وی در این ارتباط توضیح داد: انسان رشد یافته کسی است که بتواند سهم بیشتری از خود در جامعه بگذارد و علی رغم اینکه جهان انسان را « سهم گیر» تربیت می کند.
دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: در این صورت انسان چیزی را به دست می آورد بدون اینکه چیزی از خود ارائه دهد، در حالیکه انسان باید چیزی را که در اختیار دارد با دیگران به اشتراک بگذارد.
اسمعیلی اظهار داشت: سهم گذاری با مفهوم بخشندگی که انسان چیزها را متعلق به خودش می داند و با دادن آن به دیگران انتظار دارد دیگران هم به او چیزی بدهند ، تفاوت عمده دارد.
دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: در سهم گذاری بخششی در کار نیست بلکه فرد دهنده چیزی یا انجام دهنده کاری نمی تواند منتی بر دیگران داشته باشد، زیرا آنچه داده و یا آنچه انجام می دهد را وظیفه خود می داند.
وی تصریح کرد: خدا از انسان می خواهد هر آنچه به او داده است، توزیع کند، اگر توزیع نکند، وظیفه خودش را انجام نداده و رشد هم نمی کند.
این پژوهشگر علوم قرآنی که توانست این بحث را از کلام وحی استخراج و از آن در حوزه روابط فردی و آرمان خانوادگی استفاده کند، خاطرنشان کرد: انسان می تواند با مطالعه قرآن و گرفتن بهره از این کتاب آسمانی در عمل از آنها استفاده کند.
رئیس انجمن مشاوره ایران ادامه داد: تاثیر این مبحث در جاهایی که استفاده شده مطلوب و همراه با ایجاد آرامش در زندگی افراد بود.
اسمعیلی تاکید کرد: اگر ارتباط انسان با دیگران با بخشش و انتظار جبران از طرف دیگران همراه باشد، موضوع تخریب خواهد شد.
همچنین رئیس اداره بهزیستی میبد گفت: رویکرد سازمان مرکزی جذب مشاوران کارآمد و آشنایی مردم با مشاوره است که چند سال اخیر رویکرد مردم نسبت به مشاوره بهتر شده است.
سید محسن فلاح افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد و تحصیل علم گاهی نیاز است افراد به مشاوران مراجعه کنند.
وی بیان کرد: مردم با وجود مشکل خانوادگی به مشاوره و معالجه روح و روان خود کمتر از معالجه جسم شان می پردازند، در حالیکه معالجه روح و روان گاهی به مراتب اهمیت بیشتری دارد.
هم اکنون 30 مشاور در سه مرکز مشاوره میبد فعالیت دارد.
این مراکز در زمینه های خانواده درمانی، زوج درمانی، مشاوره کودک و نوجوان ، مشاوره تحصیلی، درمان اختلالات و درمان های فردی (اضطراب،افسردگی،وسواس و...) فعالیت دارد.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار