استاندار گلستان با تبریک چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت های حاصله کشورمان طی چهار دهه گذشته اثرگذاری آن بر توسعه این خطه شمالی را نیز یادآور و خاطرنشان کرد: با برنامه های جدید بویژه مصوبات سفر ریاست جمهوری رشد اقتصادی گلستان شتاب می گیرد.
کد خبر: ۷۱۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ 02 February 2019

به گزارش تابناک گلستان ،دکتر سید مناف هاشمی صبح جمعه 12 بهمن در جشن استقبال نمادین ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در مصلی گرگان تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به یک کشور مقتدر نه تنها در منطقه بلکه در جهان تبدیل شده و برای تقویت این اقتدار باید هزینه پرداخت کنیم که تحمل تحریم اقتصادی و سیاسی بخشی از آن است.
وی افزود : در ابتدای پیروزی انقلاب فقط 30 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود داشت که سهم گلستان تنها 600 تخت بود اما از 150 هزار تخت کنونی کشورمان سه هزار مورد آن در این استان شمالی است.
وی اظهار کرد: در جریان سفر اخیر رییس جمهوری به گلستان نیز پنج پروژه جدید بیمارستانی با حدود یک هزار تخت کلنگ زنی و یک مرکز درمانی با بیش از 180 تخت به بهره برداری رسید.
استاندار گلستان گفت: در دو سال گذشته بیش از 40 هزار شغل در گلستان ایجاد شده اما مردم باز هم با مشکلاتی در حوزه های مختلف از جمله تسهیلات بانکی و غیره مواجه هستند و باید مسائلی را که در شأن جمهوری اسلامی نیست؛ حل کنیم.
دکتر هاشمی ادامه داد: گلستان در حوزه کشاورزی نیز طی چهل ساله گذشته پیشرفت داشته بطوریکه امروز با 15 محصول و تولید 5 تا 6 میلیون تن کالای اساسی تامین کننده بخش زیادی از نیاز کشور است.
استاندار افزود: در سفر اول دولت به گلستان زهکشی 22 هزار هکتار اراضی کشاورزی مصوب شد ولی این میزان به 32 هزار هکتار افزایش یافت و در سفر اخیر رییس جمهوری نیز 50 هزار هکتار مصوبه داشتیم تا باز هم شرایط بهتر شود.
دکتر هاشمی گفت: در بخش تولیدات گوشتی و دامی یک هزار مرغداری در گلستان وجود دارد و در حوزه شیلات نیز میزان تولید استان با پنج برابر شدن به 20 هزار تن رسیده و در صادرات ارزی با رشد 55 درصدی به 350 میلیون دلار رسیده ایم.
وی با بیان اینکه تعداد پروانه‌ های بهره‌ برداری صنعتی گلستان طی چهار دهه 12 تا 13 برابر رشد داشت، افزود: پیش از انقلاب اسلامی حتی یک شهرک یا ناحیه صنعتی در استان وجود نداشت اما امروز 23 شهرک و ناحیه صنعتی با بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در 23 شهرک فعالند.
استاندار گلستان یادآور شد: باوجود شرایط سخت اقتصادی دولت 16 هزار میلیارد ریال به واحدهای تولیدی استان تسهیلات پرداخت کرد تا بتوانند روی پای خود ایستاده و برای اشتغال جدید نیز 34 هزار میلیارد ریال وام به سه هزار و 400 پروژه زودبازده پرداخت شد.
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: فقط امسال بیش از 200 واحد بوم گردی در گلستان ایجاد شد و طی سالهای گذشته تعداد هتل‌ های استان هم از پنج به 25 واحد با بیش از پنج هزار تخت اقامتی افزایش یافت.
وی اضافه کرد: اکنون تمام روستاهای بیش از 20 خانوار گلستان برقدار است، 94 درصد جامعه روستایی گاز دارد و در حوزه آب نیز وضع خیلی بهتر شده و تلاش می کنیم شاخص ها را به 100 درصد نزدیک کنیم.
استاندار افزود: حوزه دانشگاهی گلستان نیز از پنج رشته با حدود 350 دانشجو به 70 مرکز با بیش از 90 هزار نفر افزایش یافته است و در سفر اخیر دولت 200 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه با بخش ‌های مختلف بسته شد تا توسعه استان شتاب بیشتری گیرد.
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم توسعه گلستان را همچنان رشد و شتاب دهیم که اعتبارات ملی و استانی در کنار مصوبات سفر ریاست جمهوری این روند را تضمین خواهد کرد.
وی همچنین گفت: دشمن نمی خواست مردم چهل سالگی این نظام را ببینند اما امروز در چله انقلاب دسیسه ها و توطئه ها نقش بر آب شده و ایران در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی نظامی به موفقیت های زیادی با تکیه بر دانش بومی توسط جوانان تلاشگر، دانشمندان و پژوهشگران خود دست یافته است.
استاندار گلستان با بیان اینکه آثار و برکات این نظام و انقلاب نباید به سادگی فراموش شود، خاطرنشان کرد: نقش آفرینی ایران در کشورهای دیگر، رسیدن به توانمندی هسته ای، دست یابی به دانش موشک های دوربرد و پرتاب ماهواره و ساخت انواع پهپادهای نظامی دشمن را متعجب کرده است و همین مسائل باعث شد آمریکا از برجام خارج شود تا به خیال خودش جلو پیشرفت کشورمان را بگیرد.
دکتر هاشمی افزود: باوجود برخی مشکلات اقتصادی میانگین سن امید به زندگی در ایران از 54 به 79 سال برای زنان و 75 سال برای مردان افزایش یافته است.
وی یادآوری کرد: استان گلستان به تبعیت از شرایط کشور در حوزه های مختلف رشد داشته و تلاش می کنیم وضعیت بازهم بهتر شود.

منبع : استانداری گلستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار