در دومین روز از دهه مبارک فجر، نخستین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه ها و تولید کنندگان استان در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان در گرگان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۱۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 03 February 2019

به گزارش تابناک گلستان ، استاندار گلستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت : آمارها نشان می دهد که سیاست دولت تدبیر و امید این بوده که کشور بسمت رونق اقتصادی و اشتغالزایی حرکت کند و خوشبختانه تا حد زیادی موفق بوده است .

سیدمناف هاشمی افزود : امروز بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا از توانمندیهای امنیتی ، نظامی ، اقتصادی و صنعتی ایران نگران هستند ، و از این روست که دشمنان نظام هر روز برای براندازی نظام ما برنامه ای جدید طراحی می کنند .

وی گفت : همه ی شما سرمایه گذاران حوزه صنعت به خوبی می دانید که برای رسیدن به جایگاه امروز چه سختی ها که نکشیده ایم و چه بسا بسیاری از شما برای واردات مواد اولیه مورد نیاز واحد تولیدی خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده اید .

ایشان با اشاره به این که امروز هم در شرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم ، گفتند : خوشحالیم که امروز در چهل سالگی انقلاب اسلامی در استان بهترین سال اقتصادی را داشته ایم و این از آمار موجود در حوزه های مختلف اقتصادی استان مشخص است ، و این در حالی است که سال 97 از سوی دشمنان سال براندازی نظام هدفگذاری شده بود .

استاندار گلستان با بیان این که طی دو سال 96 و 97 تعداد 45000 شغل در استان ایجاد شده که بخش اعظمی از آن توسط فعالان صنعتی استان ایجاد شده است ، گفت : ان شاء ا... تا پایان سال نرخ بیکاری تک رقمی را در استان شاهد خواهیم بود که خبر بسیار خوبی برای استان است .

وی گفت : ما معتقدیم که کشور تنها از طریق رونق واحدهای تولیدی می تواند رشد کند لذا برای سرپا نگه داشتن آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد .

هاشمی افزود : در حوزه تسهیلات رونق تولید ، اعتبارات روستایی و شغل های زودبازده اتفاقات خوبی رخ داده و ارزیابی ها نیز نشان می دهد با این که طی سه سال اخیر بالغ بر 2000 میلیارد تومان تسهیلات به بخش های مختلف تولیدی استان پرداخت شده این تسهلات کمترین انحراف ممکن را داشته و در جای خود هزینه شده است .

وی افزود : مسائل مرتبط با راه آهن ، پتروشیمی ، ارتباط با کشورهای همسایه ، بندر خشک ، بندر چوب و تعاملات گمرکی و تجاری از جمله مواردی هستند که با جدیت پیگیر آنها هستیم ، و امروز باید چهل سالگی انقلاب را جشن بگیریم چرا که زیر ساختهای خوبی در داخل استان ایجاد شده و ما موظفیم که تلاش خود را مضاعف نمائیم .

استاندار گلستان بر توجه بیشتر به بخش های اقتصادی استان در کنار اجرای طرح های عمرانی تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه استان باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و مسایل و مشکلات تولید کنندگان را برطرف کرد.

وی به مسوولان دستگاه های مرتبط استان توصیه کرد در دادن مجوز و موافقت اصولی به بخش خصوصی برای راه اندازی واحد تولیدی سخت گیری نکنند اما این خدمات باید در اختیار افراد واجد شرایط قرار بگیرد.

استاندار گلستان همچنین با بیان این که این استان ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد و صنایع مرتبط با آن باید توسعه یابد ، خواستار توجه ویژه در توسعه یا ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی جدید شد.

گفتنی است طبق گزارش شرکت شهرک های صنعتی گلستان اکنون در این استان 23 شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک با وسعت افزون بر دو هزار هکتار برای سرمایه گذاری آماده است

منبع : سازمان صمت گلستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار